تاريخ انتشار :دوشنبه 20 مارس 2017.::. ساعت : 9:07 ب.ظ
فاقدديدگاه

مطالعات زیست‌محیطی راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد بررسی می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، محبوب حیدری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اجرای راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد امکان‌سنجی شده و برای اخذ ماده ۲۳ نیز مکاتباتی صورت گرفته است.

وی افزود: مطالعات زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل این پروژه در خواست شده بود که در دست بررسی است و امیدواریم با دریافت مجوزها بتوان این پروژه را آغاز کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در عین حال اجرای راه‌آهن اردبیل- میانه را نیازمند تأمین اعتبار دانست و افزود: با تلاش نمایندگان اعتبار این پروژه به تخصیص مطلوب همراه بوده اما همچنان اجرا نیازمند اعتبار قابل‌توجه است.

حیدری در خصوص تهیه طرح‌های جامع شهرها افزود: از ۲۶ شهر واقع در استان، طرح جامع ۲۳ شهر به اتمام رسیده و سه شهر دیگر نیز در دست اجرا است.

وی به صدور سه هزار سند تک‌برگ در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای ۳۹۴ هکتار نیز سند اخذ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی احداث ۱۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی و پنج کیلومتر راه روستایی را یادآور شد و بیان داشت: ۱۱.۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۳۲ کیلومتر راه روستایی بهسازی شده است.

به گفته حیدری در ۱۲۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی و در ۶۳.۳ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز روکش آسفالت اجرا شده است.

وی در خصوص پرداختی پیمانکاران ادامه داد: به غیر از ۱۰ میلیارد تومان پرداختی نقدی، ۶۵ میلیارد تومان اسناد خزانه دریافت شد که ۴۷ میلیارد تومان در بین پیمانکاران توزیع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به تصویب اجرای چهار پروژه از محل ماده ۵۶ اشاره کرد و افزود: احداث راه اصلی کلور- درام با ۵۵ کیلومتر، باند دوم نیر- سراب با ۳۰ کیلومتر، باند دوم اردبیل- سرچم با ۸۲ کیلومتر و مشگین شهر- اهر با ۳۰ کیلومتر در دستور کار است.

نظرات بسته شده است.