تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 7 مارس 2024.::. ساعت : 11:40 ب.ظ
فاقدديدگاه

برگزاری جشنواره بومی و محلی همزمان در آستانه عید نوروز در پارس آباد

به گزارش پایگاه خبری شهریمیز پارس آباد؛ الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد عصر پنج شنبه افزود: به همت مدرسه غیر دولتی هوش برتر این شهرستان و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش پارس آباد جشنواره بومی و محلی همزمان در آستانه عید نوروز برگزار شد.

وی گفت: این جشنواره با هدف ایجاد نشاط و شادابی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته و در اصل ریشه در خرده فرهنگ های ایران عزیز دارد  برگزار شد.

نجفی افزود: در این جشنواره، دانش آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و انجام بازی‌های محلی در حفظ آداب و رسوم سنتی منطقه خود داشتند.

 

مدیر آموزش وپرورش شهرستان پارس آباد گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ های سنتی  را مفید و کاربردی عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود که همه مدارس این شهرستان به این موضوع مهم توجه جدی داشته و نوعی الگو برداری همگانی ایجاد شود.

ایشان اظهار داشت؛ یکی از مهمترین زمینه‌هاِی تحرک در این گروه سنی، آشنایی دانش آموزان با بازی‌های کودکانه است. بازی‌هایی که ریشه در فرهنگ جامعه دارند و از سبک زندگی خانواده های ایرانی نشات می گرفتند.

نجفی ادامه داد؛ فرهنگ و تمدن هر نسلی نشات گرفته از آداب، سنن نیاکان و پیشینیان است و پایه و اساس اجتماعی و اعتقادی هر ملتی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی اجداد آن سرزمین دارد.

شعرخوانی، دکلمه،اجرای بازیهای بومی محلی ، پخت غذا های سنتی و برگزاری مسابقه از برنامه های این مراسم بود.

🔸️خبرنگار پایگاه خبری شهریمیز؛افشین خاک نژاد

نظر خود را به ما بنویسید.