تاريخ انتشار :دوشنبه 18 آوریل 2022.::. ساعت : 11:51 ب.ظ
فاقدديدگاه

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در پارس‌آباد برگزار شد

آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی عصر یکشنبه در سالن جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری پارس‌آباد مغان در این آئین با بیان اهمیت و نقش کتاب در توسعه کشورهای جهان گفت: گذشتگان اندیشه‌های خود را در قالب کتاب برای آیندگان ارائه می‌نماید و جامعه ای که از کتاب بهره بیشتری بگیرد اندیشه‌های گذشتگان را برای توسعه آینده به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره رضوی یکی از مهمترین جشنواره های کتاب در سطح ملی است، افزود: این جشنواره علاوه بر معرفی و شناسایی کتابخانه‌های عمومی کشور، به لحاظ درگیر کردن عموم مردم با کتابخوانی باعث تقویت مطالعه در جامعه می‌شود.

وی بسط و گسترش کتابخوانی، شکل گیری باورهای دینی در مردم، اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه اطهار، معرفی کتاب های فاخر مرتبط با ائمه معصوم به ویژه امام هشتم و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه را از جمله اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا ، بیش از دو هزار و ۱۵۷ نفر از شهرستان پارس‌آباد در این جشنواره ملی شرکت و از ۳۴ نفر  آنها به عنوان کتابخوان منتخب تجلیل شد ، نفر اول جشنواره  کتابخوان رضوی استان اردبیل نیز از شهرستان پارس آباد به سطح کشوری راه یافته است.

جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۶ عنوان کتاب با موضوع امام رضا (ع) و امام عصر (عج) در ۹ رشته با هدف آشنایی با سیره ائمه اطهار و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.