تاريخ انتشار :جمعه 12 نوامبر 2021.::. ساعت : 10:33 ب.ظ
فاقدديدگاه

بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان به میزبانی شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

به گزارش شهریمیزعبدالله بحرالعلومی روز پنجشنبه در این زمینه گفت: رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و سینمایی رعایت عدالت در توزیع برنامه‌ها است، از این رو در راستای زمینه‌سازی برای ارتقای فرهنگ و هنر منطقه برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر شهرستان‌ تعریف شده است.

وی بیان کرد: یکی از جشنواره‌هایی که مورد تایید و برگزاری آن مورد تاکید است، جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان است که سهم عمده‌ای را در ارتقای تئاتر شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی و بیله‌سوار داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اختصاص این جشنواره را به پارس‌آباد، در راستای توجه و همراهی با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان عنوان کرد و افزود: در ماه‌های آینده با انتخاب و معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری، دبیرخانه‌ این رویداد نمایشی راه‌اندازی و فراخوان جشنواره منتشر خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنرمندان، گروه‌های نمایشی و مسئولان شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار هم در برگزاری این جشنواره سهیم بوده و همراه با پارس‌آبادی‌ها دوره‌هایی از جشنواره منطقه‌ای مغان را به شایستگی میزبانی کرده‌ و خواهند کرد.

بحرالعلومی با اشاره به پیشینه این جشنواره و تلاش‌های هنرمندان منطقه برای رونق و شکوه آن، پارس‌آباد را از شهرهای تئاترخیز استان دانست و اظهار کرد: این شهرستان همواره در رویدادها و جشنواره‌های نمایشی برگزار شده در سطوح استانی، منطقه‌ای و ملی حضوری شایسته داشته و حتی بخشی از ظرفیت‌های نمایشی این شهرستان در آن‌سوی مرزها هم به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده جشنواره‌های ویژه‌ای در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار برگزار خواهد شد، اضافه کرد: با همدلی و همراهی که بین هنرمندان، گروه‌های نمایشی و نیز مسئولان شهرستان گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد وجود دارد، شاهد برگزاری باشکوه این جشنواره در سال آتی در شهر هنرمندپرور و تئاتر خیز پارس‌آباد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه هنرهای نمایشی شاهد حرکت‌ها و برنامه‌های خوبی هستیم، از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در شهرهای بیله‌سوار و خلخال در سال‌جاری خبر داد و گفت: آذر امسال نیز ضمن برگزاری بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی در اردبیل، ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر هم برگزار خواهد شد.

فعالان حوزه هنرهای نمایشی شامل نویسندگان، بازیگران و کارگردانان گروه‌های رسمی استان اردبیل نزدیک به ۶۰۰ نفر است؛ اما با در نظر گرفتن برخی افرادی که زیر نظر گروه‌های ثبت شده نیستند و به صورت آزاد یا فعالیت دوره‌ای دارند، مجموع فعالان این عرصه به نزدیک یک‌هزار نفر می‌رسد.

نظرات بسته شده است.