تاريخ انتشار :یکشنبه 20 سپتامبر 2015.::. ساعت : 12:00 ق.ظ
فاقدديدگاه

از زمان ناصرالدين شاه تا پايان دولت اصلاحات به اندازه هشت سال دولت‌قبل نفت نفروختيم!

علي‌اكبر ناطق‌نوري كه به استان آذربايجان‌شرقي سفر كرده بود در نشست صميمي برخي روحانيون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدين‌شاه تا زمان دولت خاتمي به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالي كه در تمام سال‌هاي قبل نفت ٥٠٠ ميليارد دلار فروخته شد اما در دولت هشت سال گذشته ٧٠٠ ميليارد دلار نفت فروخته شد.

«از زمان ناصرالدين شاه تا پايان دولت خاتمي به اندازه هشت سال دولت‌هاي قبل نفت نفروختيم.» اين كنايه‌اي است كه شيخ نور با آن حرف‌هايش را آغاز مي‌كند؛ كنايه به دولتي كه ٧٠٠ ميليارد دلار درآمد نفتي داشته و حاصلش مشكلات امروز بوده است. شيخ علي‌اكبر ناطق‌نوري حين اينكه از مشكلات امروز كشور مي‌گويد يك درخواست هم دارد؛ تاكيد مي‌كند كه بايد آْنچه در هشت سال گذشته رخ داده به مردم منتقل شود. او اما از چاله‌هاي پيش روي اين دولت هم خبر مي‌دهد و از غيرقابل مقايسه بودن درآمد نفتي اين دولت با دولت قبل مي‌گويد.

مثال مي‌آورد از روزهايي كه دولت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با كمترين درآمدهاي نفتي پروژه‌ها را جلو برد. از استخدام‌هاي بي‌ضابطه دولت قبل مي‌گويد و يارانه‌ها كه معضل‌هاي امروز اين دولت هستند. او اما از برجام هم مي‌گويد. برجامي كه او مي‌گويد در مجلس فرجام خوبي خواهد داشت و جاي نگراني در مورد آن نيست. علي اكبر ناطق‌نوري هرچند صراحتا حضورش در انتخابات‌هاي پيش روي كشور را رد كرده اما از دو سال پيش كه اين دولت بر سر كار آمد انتقاد از گذشته و روشنگري از شرايط اين روزهاي كشور را در راس برنامه‌هاي خود قرار داده است؛ گفتن از مشكلاتي كه از نگاه او اين دولت با آن روبه‌رو است و نتيجه عدم مديريت درست در دولت سابق است.

علي‌اكبر ناطق‌نوري كه به استان آذربايجان‌شرقي سفر كرده بود در نشست صميمي برخي روحانيون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدين‌شاه تا زمان دولت خاتمي به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالي كه در تمام سال‌هاي قبل نفت ٥٠٠ ميليارد دلار فروخته شد اما در دولت هشت سال گذشته ٧٠٠ ميليارد دلار نفت فروخته شد و به عبارت ديگر بيشتر از ٢٠٠ ميليارد دلار نفت بيشتري فروخته شد. وي با اشاره به منش و سيره امام راحل گفت: يكي از خصوصيات ايشان برخورد با تعريف و تمجيد و تواضع و صلابت در رهبري بود و پس از ايشان نيز خلف صالح‌شان زمام امور را در دست گرفتند و در بيانات مختلف امام راحل نيز اشارات مستقيم ايشان به صلاحيت مقام معظم رهبري وجود دارد و در حال حاضر نيز ايشان با هوشمندي و درايت و اشراف مسائل را تدبير مي‌كنند و مديريت مساله برجام و حفظ اقتدار كشور و جلوگيري از سوءاستفاده امريكا و غيرامريكا را از سوي ايشان شاهد هستيم و مديريت مقتدرانه ايشان موجب افتخار و غرور است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: امروز كسي را نه به صورت بالقوه و نه به صورت بالفعل براي جانشيني ايشان متصور نيستيم و حتي با فاصله زياد نيز كسي را شايسته رهبري نمي‌دانيم و رهبري با صلابت و مدبرانه ايشان موجب سربلندي و عزت و اقتدار كشور است.

وي در ادامه سخنان خود با محكوم كردن جنايات آل سعود و داعش در منطقه گفت: هر جناياتي كه توسط اين گروه‌هاي تكفيري و سعودي‌ها در منطقه ايجاد مي‌شود مكافات عمل را براي آنان در پي خواهد داشت و البته مكافات عمل خود را نيز مي‌بينند و امنيتي كه ما امروز در كشور داريم در سايه رهبري و بركت خون شهداست.

مشكلات هشت سال گذشته به مردم منتقل شود

وي تاكيد كرد: اگر امروز استكبار جهاني جرات حمله به كشورمان را ندارند به خاطر ترس از ملتي است كه در صحنه جنگ تحميلي و با دست خالي در برابر دشمن متجاوز ايستادند و اين ملت همان ملت زمان ابتداي انقلاب است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد: روحانيت همواره در مصدر امور بوده و مردم مشكلات خود را به روحانيون منتقل مي‌كنند و مردم تصور مي‌كنند كه روحانيون هيچ مشكلي ندارند و اين در حالي است كه روحانيون نيز مانند ساير اقشار با مشكلات اقتصادي درگير هستند. وي ادامه داد: بايد آنچه در هشت سال گذشته در كشور رخ داده به مردم منتقل شود و در عين رعايت شؤون و آبروي افراد، حقايق به مردم منتقل شود.

زيرساخت‌ها توسط دولت هاشمي در كشور ايجاد شد

ناطق‌نوري با دفاع از عملكرد هاشمي در زمينه سازندگي گفت: در حالي كه هاشمي نفت را با كمتر از ١٦ دلار و گاه كمتر از ١٠ دلار فروخت اما تمام زيرساخت‌هاي كشور در آن زمان انجام شد و سدها و كارخانجات و راه‌آهن كشيده شد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: برخي پيمانكاران و كارگران پروژه‌هاي دولتي در گذشته تا چندين ماه حقوقي دريافت نكرده بودند و بدهي‌هاي سنگيني به دولت فعلي منتقل شده است.

وي ادامه داد: شرايط فروش نفت در دولت فعلي قابل مقايسه با دولت قبلي نيست و علاوه بر آن استخدام ٥٠٠ هزار نفر در سال آخر دولت قبلي مشكلات زيادي را براي دولت فعلي به وجود آورده است.

ناطق‌نوري يادآور شد: پرداخت يارانه‌ها بايد به اقشار اولويت‌دار صورت مي‌گرفت و از سوي ديگر بايد به مردم ماهي گرفتن را به جاي ماهي دادن ياد مي‌داديم و متاسفانه در اثر سياست‌هاي نادرست، روستاها نيز مصرف‌كننده و خالي از جمعيت مي‌شود.

مجلس به جمع‌بندي خوبي بر سر برجام مي‌رسد

وي تاكيد كرد: قضاوت در مورد برخي مباحث مطرح شده در مجلس و كميسيون‌هاي مجلس بر عهده مردم است و خوشبختانه مردم نيز به خوبي قضاوت مي‌كنند و پيش‌بيني من نيز از سرنوشت برجام در مجلس اين است كه كليت مجلس به جمع‌بندي خوبي در اين مورد خواهد رسيد و جاي نگراني نيست.

ناطق‌نوري با اشاره به اختيارات مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين مجمع سه مسووليت دارد و در اين موارد اعمال وظيفه مي‌كند كه يكي مصلحت‌بيني در اختلاف مجلس و شوراي نگهبان است و البته ما حق نداريم روي نظر شوراي نگهبان حرفي بزنيم بلكه اعلام موضع مي‌كنيم كه فلان مورد فعلا به مصلحت كشور هست يا نه و اختيار ديگر دادن نظر مشورتي به رهبر است و اختيار سوم نيز اين است كه اگر مقام معظم رهبري مشكلي را تشخيص دادند ارجاع به مجمع است تا نظر مجمع را بپرسد.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.