تاريخ انتشار :شنبه 12 سپتامبر 2015.::. ساعت : 3:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

قالیبافان واقعی در روستاها مهجور مانده اند ولی در دولت گذشته 20 هزار غیر قالی باف از حق بیمه قالیبافی استفاده کرده است .

 

اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیران شرکت های تعاونی استان افزود: تجربه ناموفق تعاونی ها به عنوان بخشی از اقتصاد، موجب شده تا برخی افراد تعاونی و قابلیت های اقتصادی آن را باور نکنند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج اقتصاد غیردولتی در کشور، گفت: تجربه کشورهای کمونیستی و بلوک شرق نشان داد که اقتصاد دولتی محکوم به شکست بوده و تعاون ایده ای مناسب بدون نیاز به سرمایه بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: در سایه تعاون منابع و سرمایه ی محدود افراد زمینه ایجاد فعالیت های بزرگ اقتصادی را فراهم می سازد.

وی گفت: در دولت گذشته با وجود درآمدهای سرشار نفتی، دولت خود را بی نیاز از تشکیل و حمایت تعاونی ها دید و حتی با حالت تمسخر به آن بخش نگاه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: راه درمان معضل بیکاری در جامعه ای که نرخ بیکاری آن 12 درصد است ، تشکیل تعاونی است در حالیکه در دولت گذشته بیش از 800 هزار نفر مازاد بر نیاز ادارات استخدام شد.

جبارزاده نقش بخش تعاون را در حل مشکل بیکاری بسیار موثردانست و گفت: ایده پردازی و نوآوری های بخش تعاون بیش از بخش خصوصی و دولتی است.

وی افزود: تقاضا از بخش تعاون، حضور فعال در عرصه اقتصادی و اشتغالزایی است تا از این طریق بتواند توسعه اقتصادی کشور را به ارمغان بیاورد.

وی با تاکید بر افزایش تعاونی های فعال در استان، اظهار کرد: ما از تشکیل شرکت های تعاونی حمایت می کنیم و در سند تدبیر و توسعه استان نیز 70 درصد فعالیت ها به بخش غیردولتی اختصاص یافته که باید سهم اعظم آن از طریق تعاون تحقق یابد.

جبارزاده بر بازنگری و بروز رسانی قوانین تعاونی تاکید کرد و گفت: باید نگرش های جدیدی از قانون تعاون ارایه دهیم تا بتوانیم بر اساس خواسته ها و نیازهای روز جامعه از تعاون کمک بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی، تشکیل شورای راهبردی تعاون شمال غرب کشور در تبریز را ایده خوبی عنوان کرد و افزود: باید مشکلات در کمیته های تعاونی ها بررسی شده و همچنین اصل تحمل در تعاونی ها رعایت شود.

جبارزاده ادامه داد: دولت تدبیر و امید با دست خالی و با کمبود منابع، دو هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون اختصاص داده است در حالیکه در دولت گذشته با درآمد کلان 800 میلیارد دلاری هیچ حمایتی از بخش تعاون به عمل نیامده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با دست خالی نسبت به گذشته هم در اجرای پروژه های عمرانی و هم در بخش تعاون پیشتاز است، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم که افرادی ناکارآمد و ناآگاه در سایه عدم توجه دوباره بر سر کار بیایند.

*** بیمه 20 هزار غیرقالیباف خیانتی بزرگ است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیمه کردن بیش از 20 هزار نفر غیرقالیباف به اسم قالیباف در این استان گفت: خیانت دولت گذشته در این بخش غیر قابل بخشش است.

اسماعیل جبارزه افزود: این اتفاق در حالی افتاد که قالیبافان واقعی در روستاها مهجور مانده و فاقد پوشش بیمه ای هستند.

وی گفت: اجازه نمی دهم افراد غیرقالیباف در استان از حق بیمه قالیبافی استفاده کند و در این راستا افراد سودجو مورد شناسایی قرار گرفته و بیمه آنها قطع می شود.

وی افزود: مسوولانی که این خیانت و عمل غیر قانونی را انجام داده اند، باید معرفی شوند تا با آنان برخورد قانونی به عمل آید.

وی با اشاره به ثبت تبریز به عنوان پایتخت فرش دنیا در یونسکو اظهار کرد: به همین منظور ستاد فرش را در استان تشکیل دادیم تا فعالان صنعت فرش به صورت یکپارچه عمل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت افزایش حجم صادرات فرش استان گفت: انتظار می رود صادرات 70 میلیون دلاری فرش استان به 200 میلیون دلار افزایش یابد.

جبارزاده آب را یکی از معضلات عمده استان اعلام کرد و افزود: انتظار می رود که تعاونی های فعال در امور آب در جهت کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری ونیز آبیاری مدرن تلاش کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست تعداد تعاونی های فعال استان را چهار هزار و 375 تعاونی با یک میلیون و 500 هزار نفر عضو اعلام کرد و گفت: حدود 60 هزار نفر در این تعاونی ها مشغول فعالیت هستند.

میراحد حسینی افزود: از این تعداد تعاونی، یک هزار و 370 تعاونی در بخش خدمات، یک هزار و 73 تعاونی در صنعت، 545 تعاونی در کشاورزی، 621 تعاونی در مسکن و ساختمان، 270 تعاونی مصرف، 24 تعاونی دانش بنیان و پنج تعاونی در بخش عمرانی و شهری فعالیت می کنند.

وی تعداد تعاونی های تشکیل شده در دولت تدبیر و امید را 277 تعاونی با چهار هزار و 549 عضو اعلام کرد و گفت: با ایجاد این تعاونی ها برای چهار هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد شد.

حسینی اقدامات برجسته این اداره کل را تشکیل شورای راهبردی شمالغرب ، تشکیل شورای توسعه بخش تعاون ، هماهنگی جهت دریافت تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی ، تشکیل کمیته داوری در اتاق تعاون و آموزش مدیران تعاونی ها اعلام کرد.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.