تاريخ انتشار :جمعه 30 آگوست 2019.::. ساعت : 11:47 ب.ظ
فاقدديدگاه

دفاع تمام قد وزیر از یک متهم اقتصادی/دژپسند: در تایید واگذاری دشت مغان طومار جمع شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم، با این مضمون که سخنگوی دولت اتهامات رئیس سازمان خصوصی سازی را  به شرکتهای ایران ایر تور و واگذاری دشت مغان محدود دانسته و شما در مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهور از این واگذاری دفاع کرده‌اید،گفت: برنامه دولت درباره واگذاری‌های بزرگ تغییر نخواهد کرد و برنامه‌های خود را در این حوزه به طور جدی پیگیری می‌کنیم. ضمن اینکه می‌دانیم اینگونه رفتارها روی انگیزه دیگران اثر می‌گذارد چرا که باعث تضعیف اراده دیگران خواهد شد اما ما این راه را ادامه خواهیم داد.بنابراین  اصل واگذاری‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: من خوب یا بد بودن واگذاری‌ها را از جنبه رعایت مقررات نگاه می‌کنم. اینکه آیا در تعیین قیمت یا تعیین برنده مقررات رعایت شده است یا نه اگر قوانین رعایت شده باشد اما نتیجه مطلوب نباشد، نمی‌توانیم به واگذاری‌ها ایراد بگیریم.

دژپسند، با اشاره به برخی حواشی درباره قیمت پایین در واگذاری‌ها گفت: بسیاری برای تسهیل خصوصی‌سازی نمونه‌هایی از واگذاری‌ها در آلمان شرقی را مثال می‌زنند که یک کارخانه را به قیمت یک مارک فروختند، با این استدلال که برای افزایش کارایی، واگذاری ضروری است.

وی افزود، در واگذاری‌ها آیین‌نامه تعیین قیمت پایه و مزایده رعایت شده است و من به عنوان یک مقام مسئول این واگذاری‌ها را درست ارزیابی می‌کنم. ممکن است خریدار یا قیمت تعیین‌شده باب میل کسی نباشد اما همین که مقررات رعایت شده باشد، کفایت می‌کند.

دژپسند درباره واگذاری ایران ایرتور گفت: پس از برگزاری مزایده در مرحله اول این شرکت واگذار شد اما خریدار نسبت به پرداخت حقوق دولت ناتوان بود و براساس قرارداد، سازمان خصوصی‌سازی وکالت داشت تا موضوع معامله را دوباره به فروش بگذارد. بنابراین این واگذاری دوباره به مزایده گذاشته شد و بعد با تعیین قیمت دوباره فروخته شد.

وزیر اقتصاد درباره واگذاری‌های معروف به «دشت مغان» نیز تاکید کرد، این کارخانه به مزایده گذاشته شد و سه نفر قیمت دادند اما «اهلیت» خریدار اول بنا به مشکلاتی رد شد و رسما توسط نهادهای مسئول ابطال و به خریدار دوم با قیمتی که خریدار اول خریده بود واگذار شد. در حال حاضر از آن منطقه نیز طوماری وجود دارد که اهالی آنجا (برخی مقامات)از این تغییرات تشکر کرده‌اند.

نظرات بسته شده است.