تاريخ انتشار :یکشنبه 9 سپتامبر 2018.::. ساعت : 11:58 ب.ظ
فاقدديدگاه

نقش محوری “مغان” در توسعه استان اردبیل/ ایجاد منطقه آزاد در شمال استان زمینه‌ساز روابط گسترده تجاری است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شکور پورحسین در جریان نشست با جمعی از مسئولان شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه راه توسعه استان اردبیل از دشت مغان می‌گذرد، اظهار کرد: بیله‌سوار در منطقه آزاد تجاری مغان با توجه به وجود گمرک و پایانه مرزی نقش محوری را ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی از سال 95 برای تصویب این طرح در مجلس توسط نمایندگان صورت گرفته است، افزود: اولین هدف از ایجاد مناطق آزاد جدید گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است و در کنار آن ایجاد بسترهای سرمایه گذاری و ایجاد تولید در منطقه از دیگر دستاوردهای ایجاد منطقه آزاد در شمال استان اردبیل می‌باشد.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به حوزه‌های انتخابیه بیله‌سوار و پارس آباد اظهار کرد: قول‌ها و تعهدات وزیر راه و شهرسازی در بحث کمربندی بیله‌سوار و جاده‌های مواصلاتی دو شهرستان، پیگیر جذب اعتبارات لازم خواهیم بود.

پورحسین به نتایج سفر وزیر نیرو به منطقه اشاره کرد و افزود: وزیر نیرو در مورد میزان حقابه مغان تجدید نظر نموده و در حال حاضر ، تمام تلاش خود را بر روی اختصاص بیشترین سهم ممکن به مغان ازحقابه ارس معطوف نموده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در تدوین نظام بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین حق و حقوق عشایر و روستاییان حفظ شده و آن‌ها به حق قانونی خود خواهند رسید، گفت:اقدامات خوبی در راستای پالایش اراضی منطقه و واگذاری به صورت شرکت‌های سهامی زراعی صورت گرفته است و برخی مسائل و مشکلات نیز با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پورحسین عنوان کرد: مطالعات اجتماعی در حوزه نظام بهره‌برداری پایاب سد خداآفرین در شمال استان نیازمند مطالعه اجتماعی بیشتر است.

وی افزود: شمال استان نیازمند سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذار است و تمامی امکانات و شرایط برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم است و فعالیت بخش خصوصی در کنار استفاده از مرز و موقعیت‌های ویژه منطقه می‌تواند به روند اشتغال جوانان منطقه سرعت بخشد.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت مبلمان شهر بیله‌سوار زیبنده مردمان این شهر نیست، اظهار کرد: در حوزه مبلمان شهری در شهر بیله‌سوار نیازمند تلاش بیشتر شهردار و شورای اسلامی شهر هستیم و مشکلات شهرداری‌ها و اختصاص قیر برای شهر نیز از طریق مسئولان استانی و کشوری پیگیری خواهد شد

وی عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام یافته وزرای ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و همچنین دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های حوزه انتخابیه سفر خواهند کرد.

نظرات بسته شده است.