تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 12 ژانویه 2017.::. ساعت : 11:38 ب.ظ
فاقدديدگاه

بندر خشک مغان روابط اقتصادی شمال کشور را توسعه می‌دهد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، صدیف بدری بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم مسئولان استان اردبیل برای راه‌اندازی بندر خشک تأکید کرد: برای توسعه تجارت خارجی اردبیل نیازمند راه ریلی و همچنین بندر خشک است.

وی افزود: پیشنهاد راه‌اندازی بندر خشک در اصلاندوز مطرح شده و با توجه به اقلیم استان اردبیل می‌تواند منجر به توسعه تجارت خارجی استان و حتی استان‌های پیرامون شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به روابط حسنه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: بهبود زیرساخت‌ها تأثیر مستقیم در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور همسایه شمالی دارد.

به گفته بدری اردبیل از دیرباز با واقع شدن در مسیر جاده ابریشم به عنوان یکی از مناطق کلیدی تجاری محسوب می‌شد و امروز نیز این استان دروازه ورود به کشورهای حوزه قفقاز محسوب می‌شود.

وی به ضرورت تقویت آزادراه‌ها و زیرساخت‌های راه تأکید کرد و افزود: در واقع برای اینکه بندر خشک بتواند به اهداف خود دست یابد لازم است سایر زیرساخت‌های مرتبط با آن تکمیل شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تلاش نمایندگان برای اختصاص اعتبار مناسب برای راه‌آهن اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات جذب شده می‌تواند بدهی پیمانکاران را تسویه کرده و تحرکی به این پروژه بخشد.

نظرات بسته شده است.