تاريخ انتشار :سه‌شنبه 5 دسامبر 2017.::. ساعت : 1:03 ب.ظ
فاقدديدگاه

۱۴ هزار معتاد در اردبیل وارد چرخه درمان شدند

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از خلخال، بهنام بهشتی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال اظهار داشت: در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد در سطح استان اردبیل تاکنون ۴۵ تشکل و سازمان مردم‌نهاد و غیردولتی به صورت مستمر و مداوم فعالیت داشته و در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های مختلف از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان تصریح کرد: از محل اعتبارات دولتی امسال ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای برنامه‌های مختلف در راستای کاهش اعتیاد در استان به تشکل‌های مردمی اختصاص یافته و علاوه بر کمک‌های مالی در راستای ریشه‌کنی اعتیاد از دیدگاه‌ها، اندیشه و پیشنهادات در این حوزه استقبال و حمایت می‌شود.

بهشتی بیان کرد: در نیمه نخست امسال تعداد ۱۴ هزار و ۳۵۲ نفر که اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی داشته‌اند در مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد تحت درمان قرار گرفتند که در راستای کمک به بهبودی این افراد هزینه درمان ۵۴۱ نفر از این معتادان بی‌بضاعت توسط دولت پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از تولید ۶۴ برنامه رادیویی و تلویزیونی در راستای پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد در صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده با این اداره کل امسال ۳۲ برنامه رادیویی و ۳۲ برنامه تلویزیونی در اردبیل تهیه و پخش می‌شود.

وی از حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد، طرح‌ها و مقالات در رابطه با پیشگیری و مقابله با اعتیاد خبر داد و گفت: در این راستا برای پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون ریال و برای پایان‌نامه‌های دکترای تخصصی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از سوی این شورا پرداخت خواهد شد.

بهشتی اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و کاهش این معضل در سطح استان را از اولویت‌های برنامه‌ریزی‌ها دانست و اظهار کرد: در این راستا از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مردمی در سطح استان و فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد استقبال می‌کنیم.

نظرات بسته شده است.