تاريخ انتشار :دوشنبه 27 فوریه 2017.::. ساعت : 10:35 ق.ظ
فاقدديدگاه

همایش «مشارکت سفیران اجتماعی» در اردبیل برگزار شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل صبح دوشنبه در این همایش به ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با اعتیاد تأکید کرد.

بهنام بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ تشکل مردم‌نهاد مبارزه با اعتیاد در استان فعال است، تأکید کرد: این تعداد ۲۴ تشکل در حوزه پیشگیری اولیه و ۲۱ مورد در حوزه درمان و کاهش آسیب فعالیت دارند.

وی افزود: در نیمه دوم سال جاری هشت طرح پیشگیری، شش کارگاه آموزشی توانمندسازی برای تشکل‌ها و سه همایش با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شده است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص همایش مشارکت سفیران اجتماعی اضافه کرد: ۱۴۰ مقاله به این همایش استانی ارسال شده بود که از این تعداد ۴۰ مورد تائید و سه مقاله برای ارائه در پنل برگزیده شده است.

بهشتی ترویج زندگی سالم و غنی‌سازی محیط‌های خانوادگی و اجتماعی، ارتقا مسئولیت‌پذیری اجتماعی و همگانی، الگوبرداری و بومی‌سازی تجارب و یافته‌های موفق در حوزه پیشگیری و ارتقا دانش سلامت جامعه در حوزه آشنایی با مضرات سو مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را از اهداف این همایش عنوان کرد.

وی متذکر شد: محورهای آینده‌پژوهی اعتیاد، گروه‌های در معرض خطر، شهرهای مهاجرپذیر و اعتیاد، نهاد خانواده و نقش آن در پیشگیری از اعتیاد، نقش رسانه‌های جمعی در پیشگیری از اعتیاد، نقش آموزش‌وپرورش در پیشگیری از اعتیاد، ورزش و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و بررسی راهکارهای کنترل و هدایت در این همایش مورد بحث قرار گرفت.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: علاوه بر این علل و عوامل راهکارهای  پیشگیری، ارتقا سرمایه اجتماعی، سنن و آداب زندگی بومی- محلی  در پیشگیری، نقش مراکز آموزشی در پیشگیری از اعتیاد، بررسی نقش خانواده و مشارکت‌های اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد، بررسی نقش زنان در پیشگیری از اعتیاد، روش‌های مقابله با عرضه مواد مخدر و اعتیاد و مسائل اجتماعی دیگر محورهای این همایش است.

در این همایش از کتاب بلایای خانمان‌سوز، علل و راهکارهای پیشگیری نیز رونمایی شد.

نظرات بسته شده است.