تاريخ انتشار :شنبه 11 نوامبر 2017.::. ساعت : 4:24 ب.ظ
فاقدديدگاه

۴۰۰ نوع گیاه دارویی در استان اردبیل شناسایی شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: این مجموعه آمادگی خود را برای همکاری با صدا و سیمای مرکز اردبیل برای تولید برنامه‌های اشتغال محور اعلام می‌کند چرا که رسانه ملی نقش اساسی در فرهنگ‌سازی جامعه و کار خطیر و ارزشمندی دارد.

وی فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل را در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنوان و تصریح کرد: با فعالیت این مرکز ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه زوج‌های نابارور، درصد موفقیت درمانی آن‌ها نیز به دلیل احساس آرامش در کنار خانواده و کاهش میزان ایاب و ذهاب، بالا رفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل به فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره و بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نوع گیاه دارویی در استان اردبیل شناسایی شده است که تولید، کشت و فرآوری آن می‌تواند در توسعه اقتصادی و علمی استان نقش به‌سزایی داشته باشد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری و کشاورزی می‌تواند در تغییر سیمای اقتصادی استان مؤثر باشد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ورود به این بخش‌ها و ارائه طرح ملی ایجاد پایلوت تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی درجه ۳، در این راستا گام برداشته است که امیدواریم با حمایت مسئولان و اختصاص اعتبار لازم عملیات راه‌اندازی این واحد صنعتی آغاز شود.

وی با بیان این که رویکرد تمام فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی است گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی گوهرشناسی، طب سنتی، تکنسین داروخانه، مربیگری مهد کودک و غیره با همین رویکرد توسط جهاد دانشگاهی در استان برگزار می‌شود.

 

نظرات بسته شده است.