تاريخ انتشار :یکشنبه 8 ژانویه 2017.::. ساعت : 3:10 ب.ظ
فاقدديدگاه

شبکه سد خدا آفرین شهرهای شمالی استان اردبیل را متحول می کند

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا اصغر سلیمانزاده روز یکشنبه در جلسه شورای اداری بیله سوار افزود: اعتبارات این طرح بزرگ در زمان سفر رییس جمهوری به استان اردبیل از صندوق توسعه ملی به این بخش واگذار شده است.
او با اشاره به اینکه ۶۲ هزار هکتار اراضی زیرپوشش پایاب سد خدا آفرین در محدوده استان اردبیل است گفت: ۴۲ هزار هکتار از این اراضی در محدوده شهرستان بیله سوار و ۲۰ هزار هکتار در محدوده شهرستان پارس آباد است و ۲۶ هزار نفر بصورت مستقیم اشتغال می یابند.
او افزود: کانال اصلی سد خدا آفرین ۱۷۸ کیلومتر و کانال درجه دوم این طرح نیز ۳۶۰ کیلومتر و زهکشی آن ۴۲۰ کیلومتر است و ۶۵ درصد پروژه پایاب سد خدا آفرین در شهرستان بیله سوار قرار دارد.
سلیمان زاده بیان کرد: تا یک هفته آینده لیست کارگران شرکت های فعال آب منطقه ای که در حوزه شهرستان بیله سوار فعالیت دارند برای انتقال حق بیمه به تامین اجتماعی بیله سوار ارائه خواهد شد و تمام تمهیدات در این زمینه انجام خواهد شد.
وی همچنین در زمینه اعتبارات هزینه شده در طرح پایاب سد خدا آفرین گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح پایاب سد خدا آفرین در شمال استان اردبیل هزینه شده ، چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال قرارداد در حال اجرا می باشد ، ۲ هزار میلیارد ریال قرارداد در حال ابلاغ و چهار هزار میلیارد ریال نیز قرارداد در حال مناقصه است.
مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت های طرح پایاب تا پایان سال ۹۶ به پایان خواهد رسید گفت: اوایل سال ۹۷ کل شبکه پایاب سد خدا آفرین تکمیل و به پایان می رسد و ناحیه دوم این پروژه با مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دهه فجر امسال در شهرستان بیله سوار افتتاح خواهد شد.
وی افزود: بر اساس تعهد باید ۳۰ درصد هزینه ای که از طرف صندوق توسعه ملی در شمال استان اردبیل بویژه شهرستان های بیله سوار و پارس آباد هزینه شده و بعد از تکمیل و راه اندازی شبکه پایاب سد خدا آفرین به صندوق باز شود تا در طرح های ملی دیگر استان های کشور نیز توزیع شود.
به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، او در زمینه سد بیله سوار نیز گفت: این سد با حجم ۳۸ میلیون متر مکعب در شهرستان بیله سوار ساخته خواهد شد و مطالعات این سد در حال اتمام است و مجوزهای مطالعاتی لازم از طرف مدیریت منابع آب کشور صادر شده و تحول عظیمی در منطقه فراهم خواهد کرد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.