تاريخ انتشار :چهارشنبه 11 مارس 2020.::. ساعت : 10:39 ب.ظ
فاقدديدگاه

صیادان غیر مجاز در پارس آباد دستگیر شدند

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، هاشم میرزا نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از گشت‌های نظارتی محیط بانان شهرستان مرزی پارس آباد با قدردانی از تلاش شبانه روزی محیط بانان، گفت: دو گروه جداگانه از صیادان غیر مجاز که اقدام به صید ماهی با دستگاه شوکر برقی کرده بودند دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت این شهرستان طی مأموریت‌های شبانه و پس از کمین چند ساعته در حاشیه رودخانه ارس موفق شدند چهار نفر صیاد متخلف را که اقدام به صید غیر مجاز ماهی با روش ممنوعه استفاده از دستگاه شوکر برقی می‌نمودند دستگیر نمایند.

رئیس حفاظت محیط زیست پارس آباد یادآور شد: از این افراد تعداد ۸۰ قطعه ماهی به همراه ادوات برقی و دو عدد دستگاه الکترو شوکر، دو عدد قایق بادی به همراه سایر تجهیزات جانبی کشف و ضبط شد.

میرزا نژاد با تاکید بر گشت مداوم و مستمر یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حوزه استحفاظی بویژه در نوار مرزی و رود ارس اظهار کرد: میزان این گونه تخلفات صید غیرمجاز به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و به ندرت اتفاق می‌افتد، به گونه‌ای که صیادان متخلف منطقه در خصوص ارتکاب تخلف هیچ گونه احساسی امنیتی نمی‌کنند.

وی افزود: استفاده از جریان برق از روش‌های غیرقانونی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر آبزیان و آسیب به تنوع زیستی گونه‌های بومی و اختلال در اکوسیستم‌های طبیعی رودخانه و کاهش جمعیت آبزیان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پارس آباد همچنین به ممنوعیت صید ماهی در فصل تخم‌ریزی اشاره کرد و افزود: صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان ممنوع است و با افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به صید می‌کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.