تاريخ انتشار :شنبه 14 سپتامبر 2019.::. ساعت : 10:42 ب.ظ
فاقدديدگاه

امام جمعه جدید بیله‌سوار مغان معرفی شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این جلسه به فضیلت نماز جمعه پرداخته و گفت: نماز جمعه هدیه و برکتی بزرگ از طرف خداوند متعال به مردم  است.

وی با اشاره به نقش و قدرت نماز جمعه در ایجاد تجمع بزرگ عبادی و سیاسی گفت: هیچ حزب و گروه سیاسی حتی با صرف هزینههای کلان قدرت جمع کردن افراد را  به صورت دلخواه ندارند اما در نماز جمعه‌های ما هر هفته ده‌ها هزار نفر در مساجد و مصلیها  گردهم آمده و به عبادت می‌پردازند.

وی افزود:  اهمیت نماز جمعه به حدی است که خداوند متعال سورهای به این نام نازل کرده و  زیربنای تمدن اسلامی را در نماز جمعه ذکر کرده است.

آیت الله عاملی جایگاه نماز جمعه را در جامعه اسلامی بسیار والا ذکر کرده و بر حضور گسترده مردم در آن تاکید کرد.

وی در این آیین که با حضور مسئولان و ریش‌سفیدان و شهروندان بیله‌سوار برگزار شد از نقش مرحوم حجتالاسلام جدایی امام جمعه فقید بیله‌سوار در توسعه شهرستان تجلیل کرده و حجت‌الاسلام  جابر عزیزی را بعنوان امام جمعه جدید این شهرستان مرزی معرفی کرد.

حجت الاسلام عزیزی از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه و دانشگاه بوده و علاوه بر تحصیلات حوزوی صاحب نظر در علوم تربیتی و روانشناسی نیز می‌باشد.

در این آیین بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز به نقش معنوی ائمه جمعه در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: مدیران باید از راهنمای‌های امامان جمعه کمال استفاده را کرده و همراه و همگام با آنها در خدمت به مردم بکوشند.

وی شهرستان بیله سوار را پیشانی ایران اسلامی و یکی از مناطق میزبان اتباع خارجی ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر رشد و توسعه این شهرستان تسریع یافته و دولت پروژ های خوبی در آن اجرایی کرده است.

او با اشاره به مشکل راه در شمال استان گفت: برای پروژه های راه‌سازی منطقه مغان از اصلاندوز تا پارس آباد – بیله سوار و گرمی مغان اعتبار ملی در نظر گرفته شده و طی چند سال پروژه های بزرگراهی در منطقه اجرا خواهد شد.

ندایی همچنین به نقش بیله‌سوار در طرح منطقه آزاد صنعتی – تجاری  استان و نیز اجرایی شدن بخش زیادی از طرح پایاب خداآفرین در این آن اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح‌ها تحول بزرگی در منطقه صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت که توافق خوبی بین استاندار اردبیل با مدیران عامل بانک‌های کشور برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای منطقه از جمله بیله‌سوار صورت گرفته و با اجرایی شدن آن مشکل آب شرب منطقه رفع خواهد شد.

بیله سوار در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است .

۶۰۱۶

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.