تاريخ انتشار :دوشنبه 12 فوریه 2018.::. ساعت : 9:26 ق.ظ
فاقدديدگاه

پرداخت تسهیلات اشتغال و کار آفرینی به متقاضیان در اردبیل

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل امروز در همایش کارگران، تعاون گران و کارفرمایان استان اردبیل افزود: اشتغال مسئله و دغدغه اصلی دولت می باشد امروز اهمیت آن نسبت به مقوله های دیگر بیشتر می باشد.

وی با اشاره به اهمیت بخش تعاون در ایجاد فرصت های شغلی بیان کرد: امسال ۱۱۵ شرکت تعاونی با استغالزایی یک هزارو ۸۳ نفر تشکیل شده است و با این رقم مجموع تعاونگران فعال در استان به ۱۱۰ هزار نفر رسیده است.

رحیمی همچنین به ضرورت ایجاد شغل برای دانش آموختگان دانشگاهی گفت: ۵۰۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در قالب طرح کارورزی جذب واحد های تولیدی شده اند و دولت هم متعهد شده تا ۲سال حق بیمه آنها را پرداخت کند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به تقویت روابط کار در استان گفت: یک هزار و ۵۸۷ نفر از کار گران استان مشمول کار سخت و زیان آ‌ور شده اند .

رحیمی توزیع سبد غذایی به ۹۷ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال، ارابه خدمات بیمه به ۱۰ هزارو ۸۰۰ کارگر ساختمانی ، ارایه خدمات درمانی به ۷۹ هزار نفر، پرداخت حقوق بازنشستگی به ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر، ارایه خدمات آموزشی رایگان به ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر را از جمله خدمات ارایه شده در حوزه کار و ف تعاون و رفاه استان ذکر کرد.

وی درباره ارایه تسهیلات اشتغال به متقاضیان نیز بیان کرد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت شده است.

نظرات بسته شده است.