تاريخ انتشار :جمعه 5 ژانویه 2018.::. ساعت : 12:05 ق.ظ
فاقدديدگاه

استانداراردبیل : ۲۰ هزار نفر در استان صاحب شغل می شوند

اکبر بهنامجو روز سه شنبه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران اردبیل افزود: برای تحقق این امر بروز رسانی سند توسعه اشتغال را در دست تدوین داریم که اوایل هفته آینده برش شهرستانی این سند تهیه شده و بر اساس آن ظرفیت هریک از شهر ستان ها در اشتغالزایی مشخص خواهد شد.
وی اضافه کرد: اشتغال و کاهش بیکاری از محوری ترین برنامه های دولت در استان است و سعی داریم علاوه بر تهیه سند توسعه اشتغال سرمایه گذاری بخش خصوصی را هم در استان افزایش دهیم .
استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت صادرات در استان گفت: سند توسعه صادرات استان با مشارکت بخش خصوصی نیز در دست تدوین است و تا دو ماه آینده این سند نیز تدوین می شود .
وی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در استان اردبیل گفت: اجرای طرح هایی چون منطقه آزاد تجاری ف صنعتی ، بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی نمین فرصت های ارزشمندی در این زمینه هستند که برای عملیاتی شدن و تکمیل آنها به جد پیگیری می شود و با راه اندازی این طرح ها شاهد رونق اقتصادی در استان خواهیم بود .
بهنامجو گفت: لایحه منطقه آزد تجاری، صنعتی توسط دولت تصویب شده و برای تایید نهایی به مجلس ارسال شده اما ما منتظر نمانده و از هم اکنون بحث مطالعات و مشاوره ان را شروع کرده ایم .

** مخالف واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی هستم
بهنامجو گفت: کشت و صنعت مغان یک بنگاه اقتصادی موفق عمل نکرده است و مشکلاتی دارد که باید برطرف شود و راه برون رفت از این مشکلات هم واگذاری نیست بلکه باید تدابیری برای تقویت آن اندیشیده شود .
وی بیان کرد: واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی در وضعیت کنونی صلاح نیست و اگر هم واگذار بشود باید تاثیر مثبت آن عاید مردم منطقه بشود هر چند روند کنونی شرکت هم درست نیست .

** راه آهن اردبیل- میانه سه ساله به اتمام می رسد
استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح راه آهن اردبیل هم اکنون از ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است گفت: راه آهن اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر دارای ۲۴ هزار متر تونل و چهار هزار متر پل می باشد اما با تمام سختی کار مصمم هستیم با تامین اعتبار طرح را در عرض سه سال به پایان برسانیم .
بهنامجو ادامه داد: تامین مالی لازم این طرح از سه طریق منابع بودجه، فاینانس و تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد و طرح در عرض سه سال به بهره برداری خواهد رسید .
وی بیان کرد: برای طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد نیز ردیف اعتباری مطالعه و اجرا ایجاد شده و پس از رسیدن راه آهن به اردبیل امتداد آن تا پارس آباد نیز اجرایی خواهد شد.
بهنامجو تاکید کرد: مصمم به تحقق وعده داده شده در باره راه آهن اردبیل هستیم و اردیبهشت ماه آینده تابلوی روزشمار اجرای این طرح در میادین شهر اردبیل نصب می شود تا مردم در جریان امور اجرایی آن باشند.

** واگذاری اراضی پایاب خداآفرین عادلانه صورت می گیرد
استاندار اردبیل گفت: برای واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر مغان کمیته ای تشکیل شده است که این کمیته انجام امور مربوط به شرایط واگذاری و میزان آن را بررسی می کند و یکسری مطالعات برای نظام بهره برداری ،بحث آموزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی در حال انجام است .
بهنامجو افزود: برای واگذاری اراضی حد نصاب لازم مشخص شده که براساس آن حد نصاب واگذاری اراضی به عشایر مغان صورت گرفته و با بهره برداری از این اراضی هم یک میلیون تن به محصولات تولیدیی استان اضافه خواهد شد.
استاندار اردبیل بیان کرد:در اراضی پایاب خداآفرین الگو کشتی موردنظر است که بالاترین ارزش افزوده را داشته باشد .

** حقابه ارس مورد پیگیری منطقی از سوی مدیریت استان است
استاندار اردبیل با بیان اینکه حقابه ارس مورد پیگیری منطقی از سوی مدیریت استان است، افزود: یکی از خواسته های اصلی مردم منطقه حفظ حقابه مغان از رودخانه راس است که از روز اول کاری خود این خواسته را پیگیری کردم .
بهنامجو افزود: برای بررسی بیشتر یک تیم کارشناسی تعیین شده تا بررسی های لازم در مورد حقابه استان از ارس را انجام داده تا حقی از مردم استان در این مورد ضایع نشود .
وی بیان کرد: امام جمعه اردبیل و نمایندگان استان در مجلس این موضوع را پیگیری می کنند اما این مسئله نباید خدمات بزرگی که در قالب مهار آب های مرزی در منطقه در حال انجام است را تحت تاثیر بگذارد .
وی بیان کرد: به هر حال کار کارشناسی در مورد موضوع حقابه مغان از رود ارس به صورت آرام و منطقی در جریان است و ما تا اخر مدافع حقوق مردم خواهیم بود و افکار عمومی نیز باید با آرامش پیگیری ها را در این زمینه رصد کنند و نیازی برخورد احساسی با موضوع نیست .

** انتقال پادگان اردبیل از داخل شهر مورد توافق قرارگرفته است
استاندار اردبیل درباره موضوع انتقال پادگان ارتش از داخل شهر اردبیل به مکان دیگرنیز گفت: در این مورد توافق لازم صورت گرفته اما برای عملیاتی شدن آن نیاز به برخی هماهنگی ها با مرکز اجرایی می شود.
بهنامجو ادامه داد: بیشتر کارهای اجرایی و استانی این امر انجام شده و برخی هماهنگی ها در مرکز باقی است . آنچه در این موضوع مهم است طرح جایگزین پادگان است و شهرداری باید طرحی جامع و به و ارزشمند در آن اجرا کند.

** گردشگری استان اردبیل توسعه می یابد
استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت های ارزشمند استان اردبیل در زمینه گردشگری گفت: موضوع زمستان بیداری و استفاده از فرصت گردشگری این فصل در برنامه کاری است و مطالعات ایجاد پیست های اسکی و آب های گرم استان را به مشاوران داخلی و خارجی واگذار کرده تا شاهد توسعه گردشگری در استان باشیم .
بهنامجو اضافه کرد: مطالعات در این زمینه تا تابستان سال آینده به پایان رسیده و ایجاد و توسعه پیست های اسکی ، تله کابین و تله سیژ های مدرن در مشگین شهر و خلخال و آلوارس از سال آتی شروع خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت های جذب گردشگر آب های معدنی استان نیز گفت: به موضوع آب درمانی پزشکی در استان توجه اساسی می شود و قرار است دانشگاه علوم پزشکی ۲۰ نفر از پزشکان عمومی استان را برای گذراندن دوره های ویژه آب درمانی به خارج از کشور اعزام و زمینه برای ایجاد کلینیک های آب درمانی در استان فراهم شود.
وی همچینین اضافه کرد : جاذبه های طبیعی استان از جمله دریاچه های موجود در پارس آباد، گرمی و نئور و شورابیل اردبیل و نیز جاذبه های تاریخی استان فرصت های بی نظیر جذب گردشگر در استان می باشند که باید از انها استفاده بهینه صورت گیرد.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۷۱۱۰/۶۰۱۶

نظرات بسته شده است.