تاريخ انتشار :دوشنبه 25 دسامبر 2017.::. ساعت : 9:45 ب.ظ
فاقدديدگاه

امدادرسانی به بیش از ۴ هزار نفر حادثه دیده در استان اردبیل

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام غیبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: ۲ هزار و ۳۹۹ نفر در حوادث برف و کولاک، ۳۲۷ نفر در حوادث جاده ای، ۶ نفر حضوری، یک هزار و ۷۵۴ نفر مناسبتی، یک نفر دریایی – ساحلی، ۱۷۹ نفر سیل و آبگرفتگی، یک نفر صنعتی – کارگاهی و ۱۷نفر کوهستانی بوده اند.

وی ادامه داد: در این مدت به ۱۴ حادثه برف و کولاک امدادرسانی شد که در آنها ۲۲۰ نفر اسکان اضطراری، ۲ نفر مصدوم و ۲ نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته به ۸۵ حادثه جاده ای امدادرسانی شد اظهار کرد: در این حوادث ۲۰۴ نفر مصدوم، ۵۴ نفر به مراکز درمانی انتقال و ۳۱ نفر درمان سرپایی شدند.

غیبی افزود: در این مدت به ۶ نفر مراجعه کننده حضوری خدمات ارائه شده که از این تعداد ۵ نفر مصدوم شدند و یک نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۴ نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی اظهار کرد: در ۷ حادثه مناسبتی خدمات ارائه شد که یک هزار و ۷۵۴ نفر حادثه دیده وجود داشته که ۳۸ نفر مصدوم بودند و از این تعداد ۳۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در سه ماه گذشته در ۳ فقره حادثه سیل و آبگرفتگی ۱۷۹ نفر حادثه دیده وجود داشت و ۱۳۰نفر توسط هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

غیبی با اشاره به اینکه در این مدت ۸ حادثه کوهستان و صنعتی – کارگاهی وجود داشته گفت: یک نفر در یک حادثه صنعتی – کارگاهی مصدوم شده بود و در ۷ حادثه کوهستان ۱۷ نفر حادثه دیده وجود داشت که از این تعداد ۱۴ نفر مصدوم ، یک نفر درمان سرپایی و یک نفر به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

,d تشریح کرد: در سه ماه گذشته به ۱۲۷ حادثه امدادرسانی شد که در آن یک هزار و ۸ خانوار حادثه دیده و ۲۵۴ نفر مصدوم شده بود که از آن تعداد ۶۴ نفر به صورت سرپایی درمان، ۶۸ نفر به مراکز درمانی انتقال و۳۵۱  نفر اسکان اضطراری یافته اند.

به گفته وی، برای امدادرسانی در این مدت ۲۲۶ تیم عملیاتی، ۹۰۴ نفر نیروی عملیاتی، ۱۴۸ دستگاه آمبولانس، ۱۶ خودرو ست نجات، ۵۶ دستگاه خودرو کمک دار، ۳ دستگاه خودرو سنگین، یک فروند بالگرد هوایی، ۸ دستگاه ست سبک، ۶ دستگاه ست کوهستان و یک تیم آنست بکار گرفته شد.

اردبیل جز ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.

نظرات بسته شده است.