تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 7 دسامبر 2017.::. ساعت : 1:27 ب.ظ
فاقدديدگاه

فرماندار: بیکاری مهم ترین مشکل معلولان پارس آباد مغان است

به گزارش شهریمیز به نقل از روز پنجشنبه ایرنا ، اکبر صمدی در نشستی با معلولان این شهرستان به طرح اشتغال فراگیر دولت اشاره کرد و افزود: باید شرایطی ویژه در این طرح برای اشتغال معلولان هم در نظر گرفته شود و با توجه به اجرای طرح اشتغال فراگیر دولت، زمینه اشتغال معلولان در این زمینه فراهم شود.
وی گفت: مناسب سازی خیابان ها و معابر برای تردد معلولان ، نگهداری، مراقبت، بیمه و سلامت، آموزش، آگاه سازی و تغییر نگرش همگانی به وضعیت معلولان نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: در شرایط فعلی معلولان تنها از معلولیت خود نگران نیستند بلکه رعایت نشدن حقوق شهروندی، مشکلات معیشتی، اشتغال و ازدواج گاهی آنها را در بن ‌بست زندگی قرار داده است.
وی گفت: بر اساس ماده ۲ قانون حمایت از معلولان تمام وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولی و احداث ، ساختمان ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی برای معلولان همانند سایر افراد وجود داشته باشد.
او همچنین افزود: معلولان و جانبازان نیازی به ترحم ندارند بلکه نیاز به تکریم دارند و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم این موضوع را در مردم و مسوولان شهرستان نهادینه کنیم .
او همچنین بر مناسب سازی معابر و تشکیل تعاونی معلولان و استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر تاکید کرد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
۵۲ هزار نفر دارای معلولیت در استان اردبیل شناسایی شده که ۲۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان هستند.
۴.۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان اردبیل را معلولان تشکیل می دهند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

نظرات بسته شده است.