تاريخ انتشار :یکشنبه 22 اکتبر 2017.::. ساعت : 5:55 ب.ظ
فاقدديدگاه

اردبیل با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی روبه‌رو است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قدرت اخوان‌اکبری صبح امروز در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از خدمات صورت گرفته در حوزه سلامت استان مناسب و شایسته قدردانی است که این امر زمینه‌ساز توسعه خدمات در این حوزه می‌شود.

وی با تشریح عملکرد و اقدامات زیرساختی و مهم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دانشگاه به دنبال حمایت‌های استانی از طرف امام جمعه، استاندار، نمایندگان استان، پیگر اخذ مجوزهای لازم برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی است و به محض دریافت این مجوزها مقدمات آغاز عملیات احداث کلید خواهد خورد و مشکل کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی اردبیل را برطرف می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در اقدامی مجدانه، MRI دوم استان در طبقه اول مرکز ترومای بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل در حال نصب بوده و در مراحل پایانی است که در ماه‌های آتی بهره‌برداری و در اختیار مردم استان اردبیل قرار خواهد گرفت.

اخوان‌اکبری با اشاره به دیگر اقدامات اساسی و زیرساختی در حوزه سلامت استان بیان کرد: برنامه‌های دیگری که حائز اهمیت است و مقدمات آن آغاز شده احداث کتابخانه مرکزی و دو پروژه بسیار مهم و ضروری در دانشگاه، احداث دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی است که وضعیت موجود جوابگو نیست.

وی با اشاره به حضور فلوشیپ شبکیه در استان که مطالبات مردم استان نیز بود، تصریح کرد: در این خصوص نیز در حال حاضر فوق تخصص شبکیه در استان مشغول ارائه خدمات است و تمامی تزریق‌های شبکیه چشم در اردبیل انجام می‌شود که قبلا به سایر استان‌ها مراجعه می‌شد و در آینده نزدیک دستگاه OCT تصویربرداری چشمی خریداری و نصب می‌شود و از این بابت نیز مراجعات به سایر استان‌های همجوار قطع می‌شود.

 

نظرات بسته شده است.