تاريخ انتشار :دوشنبه 18 سپتامبر 2017.::. ساعت : 1:06 ق.ظ
فاقدديدگاه

تجردگرایی جوانان، از مشکلات امروز جامعه

«آذر آوازه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که همواره یکی از نگرانی‌های دولت‌ها، نهاد خانواده است، گفت: امروز شیرازه خانواده به بهانه‌های مختلف مورد تهدید قرار می‌گیرد و بخشی از این آسیب‌ها به گرایش جوانان به سمت تجردگرایی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: تمایل نداشتن جوانان به ازدواج موجب کم‌رنگ شدن نقش خانواده در جامعه شده است، از همین منظر است که لزوم توجه به ازدواج جوانان مطرح می‌شود.

این کارشناس امور خانواده خاطرنشان کرد: بخشی از این آسیب‌هایی که به خانواده‌ها وارد می‌شود مربوط به دور کردن سالمندان از خانواده و شکسته شدن حریم‌ها در میان اعضای خانواده است که در قدیم به‌واسطه تجربه‌ای که سالمندان داشتند، اختلاف‌های خانوادگی را با واسطه و میانجی‌گری‌ها برطرف می‌کردند و در این زمینه مشکلات به کمترین میزان خود می‌رسید.

آوازه افزود: امروز چون جوانان به‌صورت مستقل زندگی می‌کنند، با به وجود آمدن کمترین مشکل و نداشتن تجربه کافی از زندگی و نظارت بزرگسالان، دچار مشکل می‌شوند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در امور بانوان و خانواده‌ها اظهار کرد: از سویی دیگر، با جدا کردن سالمندان از خانواده‌ها مشکلات سالمندان نیز تشدید شده و موجب می‌شود مشکلات و بیماری‌های روحی روانی در این گروه افزایش یابد و نیز سلامت جسمانی و روحی این افراد به خطر بیفتد.

این مسئول افزود: رابطه میان تکریم جوانان و سالمندان یک رابطه دو جانبه است، به طوری که جوانان با تکریم سالمندان می‌توانند زمینه تکریم خود را در جامعه فراهم کنند.

وی ادامه داد: از عوامل گرایش جوانان به تجردگرایی می‌توان به تک‌فرزند بودن خانواده‌ها اشاره کرد، زمانی‌که فرد تک‌فرزند به دلیل اینکه پدر و مادر سعی می‌کنند که همه خواسته‌های او را فراهم کنند او را خودخواه بار می‌آیند و نمی‌تواند شکست را تجربه کند و از همین‌رو نمی‌تواند در زندگی زناشویی از خودگذشتگی نشان بدهد و فردی را شریک زندگی خود بداند.

آوازه خاطرنشان کرد: اساس خانواده مودت و رحمت است و طرفین برای این‌که چرخ خانواده بگردد باید از خودگذشتگی داشته باشند و با هم کنار بیایند و این در حالی است که امروزه جوانان نمی‌توانند قبول کنند استقلال آن‌ها نادیده گرفته شود و از خواسته‌های خود بگذرند، از همین‌رو از ازدواج دوری می‌کنند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در امور بانوان و خانواده یادآور شد: یکی از علل دیگر افراد برای تجردگرایی، مشاهده آمار طلاق بالا در جامعه است که جوانان به دلیل این‌که این آمار را می‌بینند تصمیم می‌گیرند که از ازدواج خودداری کنند.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.