تاريخ انتشار :چهارشنبه 6 سپتامبر 2017.::. ساعت : 12:39 ب.ظ
فاقدديدگاه

خط‌ و نشان کواکبیان برای روحانی: اگر ما را به سمت اصولگرایی ببرید برخورد خواهیم‌ کرد /ماتعارف نداریم

نشست بررسی عملکرد فراکسیون امید درباره رأی اعتماد به کابینه دولت دوازدهم عصر دیروز با حضور مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید و دو تن از فعالان سیاسی اصلاح طلب در دفتر حزب اراده ملت برگزار شد.

به گزارش شهریمیز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کواکبیان در این نشست با بیان اینکه اگر قرار باشد روحانی ما را به سمت اصول گرایی ببرد با او برخورد می‌کنیم، ادامه داد: در این مسئله با او تعارف نداریم، زیرا هویت اصلاح طلبی مخدوش شده بود و فکر می‌کردیم با این دولت بهتر می‌توانیم به هویت خود برسیم از این جهت آقای روحانی را برگزیدیم.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه تجربه بشر نشان داده بهترین راه حکومت دموکراسی است، گفت: من همیشه در هیئت رئیسه فراکسیون در نقش یک اپوزیسیون بودم و از اول در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان که لیست را می‌بستیم به شدت مخالف بودم که با دولت روابط دوستانه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان هنگام انتخابات افتخار می‌کردند که ۱۵۸ لیست امید در سراسر کشور دارند، بیان داشت: این کار از اول اشتباه بود و باید می‌گفتیم ما صد نفر هستیم ولی پای منافع خود می‌ایستیم.

کواکبیان بیان کرد: به خاطر این که می‌خواستیم حرف دولت را گوش کنیم چند نفر از نیروهای خوب را از لیست حذف کردیم.

وی با اشاره به انتخاب نشدن عارف در ریاست موقت گفت: می‌خواستم کاندیدا شوم برای ریاست مجلس که دوستان من را از این کار منع کردند و از اول هم در لیست مشترک به ریاست لاریجانی مخالف بودم.

عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه اصلاح طلبان در مجلس اکثریت نیستند، بیان داشت: ما در صورتی می‌توانستیم اکثریت باشیم که ‌آ‌نهایی که در لیست ما بودند هنگام رأی گیری در مجلس هم در کنار ما باقی می‌ماندند.

کواکبیان ادامه داد: از اول هم گفته بودم نام فراکسیون، اصلاح طلبان باشد ولی بعد از آن که فراکسیون امید تشکیل شد یک عده آمدند گفتند ما مستقل هستیم.

وی با بیان اینکه به غیر از وزیر ارتباطات قرار بود به سایر وزرا رأی بدهیم، اظهار داشت: آقای بیطرف مانند سایر وزرا توانایی وعده دادن نداشت اگر می‌توانست مانند سایر وزرا وعده بدهد و بعد زیر آن بزند می‌توانست رأی بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم مجلس دهم، مجلس ششم شود و گفت:‌ نمی‌خواستم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنم اما وقتی که دیدم احمدی‌نژاد ثبت نام کرد من هم ثبت نام کردم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلاح طلبان این است که همه منتظریم که رئیس دولت اصلاحات برای ما لیست ببندد.

نظرات بسته شده است.