تاريخ انتشار :جمعه 3 آگوست 2012.::. ساعت : 3:48 ب.ظ
فاقدديدگاه

برترین های کنکور در چه رشته ای و به کدام دانشگاه می روند؟

نفرات اول تا سوم گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی آزمون سراسری سال 1391 از انتخاب های خود برای تحصیل در دانشگاه گفتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،نتایج آزمون سراسری سال 91 امروز 11 مردادماه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفت و اسامی 10 نفر برتر در گروه های علوم انسانی، علوم تجربی و علوم انسانی و نفرات اول تا سوم گروه های هنر و زبان های خارجی نیز روز گذشته اعلام شد.

نفرات اول تا سوم گروه ریاضی و فنی در گفت و گو با ایرنا از تصمیم خود برای انتخاب رشته برق دانشگاه صنعتی شریف گفتند و ‘محمد استادمحمدی’ نفر اول و ‘الهام احسانی مقدم’ نفر سوم این گروه نیز گفتند كه قصد دارند همزمان در دو رشته تحصیل كنند.

نفرات اول تا سوم گروه علوم تجربی نیز به اتفاق گفتند كه رشته پزشكی دانشگاه تهران را انتخاب خواهند كرد.

نفرات برتر گروه علوم انسانی هم رشته های حقوق و روانشناسی بالینی دانشگاه تهران را از اولویت های خود برای انتخاب رشته عنوان كردند.

در گروه هنر نیز موسیقی و گرافیك دانشگاه تهران جزو اولویت های انتخابی برترین های كنكور بود.

داوطلبان برتر گروه زبان های خارجی كه از دیپلمه های گروه علوم ریاضی و علوم تجربی بودند و زبان خارجی را به عنوان گروه دوم امتحانی خود انتخاب كرده بودند اعلام كردند ترجیح می دهند در رشته های اصلی خود انتخاب رشته كنند و در این گروه آزمایشی، انتخاب رشته نخواهند داشت.

** در كنكور امسال شهرستانی ها خوش درخشیدند

دانش آموزان شهرستانی در كنكور امسال نیز همچون سال گذشته خوش درخشیدند به گونه ای كه از بین 10 نفر اول گروه علوم ریاضی و فنی، فقط رتبه های چهارم و دهم به تهرانی ها رسید.

در این گروه، دانش آموزانی از كاشان، بابل، مشهد، قزوین، اهواز، كرج و اصفهان در میان 10 نفر اول جای گرفتند كه بابل، رتبه های دوم و سوم كنكور را از آن خود كرد.

در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز فقط یك دانش آموز تهرانی در میان برترین ها نشست و رتبه دوم را به خود اختصاص داد و یك دانش آموز از سنندج موفق به كسب رتبه اول شد.

یزدی ها در این گروه موفق عمل كردند و رتبه های پنجم، هشتم و نهم را به دست آوردند و تبریزی ها هم رتبه سوم و هفتم علوم تجربی را در كارنامه خود به ثبت رساندند.

دانش آموزانی از شهرستان های ساری، شمیرانات و اردبیل هم به ترتیب رتبه های چهارم، ششم و دهم كنكور گروه علوم تجربی را كسب كردند.

تهرانی ها در گروه علوم انسانی موفق تر بودند به طوری كه رتبه های یك، شش و 10 كنكور را به نام خود كردند و دانش آموزانی از كرمان در جایگاه دوم و سوم این گروه نشستند.

مشهد هم دو داوطلب برتر در علوم انسانی داشت كه صاحب رتبه های چهارم و هفتم شدند و دانش آموزانی از شهرستان های یزد، كرمانشاه و گناباد به ترتیب رتبه های پنجم، هشتم و نهم را به دست آوردند.

در گروه آزمایشی هنر كنكور اما هر سه نفر اول از تهران بودند كه به نظر می رسد شهرستانی ها در این گروه كم كارتر بوده اند.

در گروه آزمایشی زبان های خارجی، یك دانش آموز از بابل موفق به كسب رتبه اول شد و رتبه دوم به اصفهان رسید و یك داوطلب از تهران نیز همراه با یكی از داوطلبان اصفهان به طور مشترك به رتبه سوم دست یافتند.

** پسران در میان برترین های كنكور در اكثریت هستند

به گزارش ایرنا از مجموع 37 داوطلب برتر آزمون سراسری امسال در گروه های پنجگانه، 21 نفر پسر و 16 نفر دختر هستند.

در میان 10 نفر برتر گروه علوم ریاضی و فنی تنها یك دختر وجود دارد و در گروه علوم تجربی نیز سه دختر و 7 پسر جزو برترین ها هستند.

در گروه علوم انسانی شش دختر و چهار پسر، 10 نفر برتر را تشكیل می دهند و هر سه نفر برتر گروه هنر دختر هستند و نهایتا درگروه زبان های خارجی، یك پسر موفق به كسب رتبه دوم شده و رتبه اول و رتبه سوم كه مشتركا به دو داوطلب رسیده است نیز دختر هستند.

به گفته سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور، از 932 هزار داوطلب حاضر در آزمون سراسری امسال تقریبا همه برای انتخاب رشته، مجاز شناخته شده اند كه حدود 450 هزار نفر از آنها برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و بقیه برای انتخاب رشته در دیگر دوره ها مجاز شده اند.

انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری مجاز از روز 17 تا 23 مرداد ماه صورت می گیرد.

نظرات بسته شده است.