10 ايده براي كمك به اداره زندگي پرمشغله |
تازه هاي خبر :
قانون عجیب سرویس بهداشتی در اسکاتلند
بزرگراه پارس آباد – سربند در خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری میرسد
وضعیت کرونایی شهرستان پارس آباد مغان نیازمند توجه ویژه است/ ۷۰ درصد جامعه هدف منطقه غربالگری شدند
آغاز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات رییس پیشین سازمان خصوصی سازی
مشکل تامین آب ناحیه صنعتی پارس آباد مرتفع میشود
یکشنبه ۲۵ شهریور ۰۳
10 ايده براي كمك به اداره زندگي پرمشغله
ساده كردن زندگي لزوماً به اين معني نـيـســت كــه از چـيــزهــايــي كـه در زنـدگـي ميخواهيد، بگذريد. درواقع، دقيقاً متضاد اين اسـت. سـاده كـردن زنـدگـي به شما زمان بيشتري براي انجام كارهايي كه وقت و انرژي برايشان ميخواهيد، ميدهد (مثل ورزش، كتـاب خواندن يا شركت در يك كلاس آموزشي.) اين ايدهها را امتحان كنيد تا زمان، هزينه، پشتيباني و فضاي بيشتري در زندگي پرمشغله تان ايجاد كنيد.
1- يك عادت جديد در خودتان ايجاد كنيد و آن را به ساير اعضاي خانواده هم آموزش دهيد. هيچوقت بدون اينكه چيزي با خود ببريد اتاق را ترك نكنيد. مثلاً اگر در طول شب ميخواهيد از اتاق نشيمن به آشپزخانه يا اتاق خواب برويد، وسيله اي كه بايد به محل خود برگردانده شود را در راه با خود ببريد.
2- اگر خانواده پرجمعيتي داريد كه تعداد زيادي بايد از يك حمام و دستشويي اسـتـفــاده كـنـنــد، بـراي هـركـس يـك سـبـد مخصوص درنظر بگيريد كه وسايل حمام خود را در آن نگه دارد و حتماً پس از اسـتفاده، آن را به اتاق خــود بـرگـردانـد؛ درســت مـثــل زنــدگـي در خـوابـگـاههـاي دانـشجويي. اين كار باعث ميشود فضاي حمام شلوغ و بي نظم نشود و هركس به راحـتـي از وسـايـل خـود اسـتـفـاده كند و جروبحثي هم پيش نيايد.
3- سبد يا جعبه اي در كمد يا گوشهاي از اتاق قرار دهيد. در طول كار روزانه، مطمئناً چيزهايي پيدا ميكنيد كه به هر دليلي ديگر تمايلي به استفاده از آن نداريد و فقط خاك ميخورند. آن وسيله را درون آن سبد يــا جـعبـه بينـدازيـد. وقتـي جعبـه پـر شـد، ميتوانيد آن را به افراد نيازمند ببخشيد.
4- گفته ميشود كه انيشتين هيچ وقت براي به ياد آوردن چيزهايي كه چك كردن آنها راحت است به خود فشار نمي آورد (حتي شماره تلفن خودش.) عقيده او اين بوده كه اين كار باعث ميشود فضاي كافي براي امـوري كـه مـيخـواسته براي آنها از قدرت مغزش استفاده كند خالي شود. شما هم از اين راهـكـار اسـتـفاده و همه امور خود را در دفترچهاي يادداشت كنيد كه نيازي به به خـاطـر سـپـردن آنـهـا نداشته باشيد و بعد درصورت نياز به آن رجوع كنيد.
5- صندوق پست خود را چك كنيد. نگـذاريد صورتحسابها و قبضها آنجا تلنبار شود و بعد به سراغشان برويد. روزنامه و مجلات ارسالي را هم در جاي مخصوص خود (نه روي ميز آشپزخانه) قرار دهيد.
6- براي هركدام از اعضاي خانواده سبـد مخصـوص تهيـه كنيـد كـه وسـايـل روزمره شان را در آن بريزند (مثل تكاليف و وسايل مدرسه، نامههاي اداري، لباسهاي كثيف و …) به جاي اينكه دور تا دور خانه پخش كنند.
7- با گذراندن فقط 15 دقيقه هر شب براي آماده كردن همه چيز براي روز بعد،از آشفتگي و سردرگمي صبح نجات پيدا كنيد. ميتوانيد از كارهايي كه بايد فردا انجام دهيد يادداشت برداريد تا روز بعد بدانيد كه دقيقاً چه بايد بكنيد. لباسي كه براي بيرون رفتن ميخواهيد تن كنيد را آماده كنيد. وسايل و لباسهاي مدرسه بچهها را آماده كنيد و مواد و وسايل لازم براي پختن ناهار فردا را نيز آماده كنيد. ميز صبحانه را بچينيد و ….
8- قبوض را سر وقت و در يك روز مشخص پرداخت كنيد. با اين روش هميشه ميدانيد كه از نظر مالي در چه وضعيتي هـسـتـيـد و ديـگـر پـرداخـت قبضها عقب نميافتد.
9- يك روز شنبه همه كارهاي ناتمام خود را ليست كنيد، چيزي كه بايد براي يكي از دوستانتان بفرستيد، هديه اي كه دير شده است، تلفني كه بايد بزنيد و … همه هفته نوشتن آن را ادامه دهيد. شنبه آينده ليستي درست و حسابي از همه كارهايي كه بايد انجام دهيد را دراختيار داريد و همان روز يكي يكي همان كارها را با دقت و به نوبت انجام دهيد.
10- اين رسم را در خانه راه بيندازيد كه هـركـس مسئـول شـام و نـاهـار و شستـن ظرفهاي خودش باشد يا نوبتي اين كار را انجام دهيد. بچهها غذاهايي مثل ساندويچ و از اين قبيل را خيلي دوست دارند. اين كار يك تنفس خوب براي آشپزي كردن است و به شما كمك ميكند به فرزندانتان آموزش دهيد در امور خود استقلال داشته باشند. – آفتاب یزد: