تاريخ انتشار :شنبه 7 ژانویه 2017.::. ساعت : 9:56 ق.ظ
فاقدديدگاه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

اخبار داخلی
************
* تهران – ایرنا – «محمدرضا عارف» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از رسانه ای شدن اختلاف نظرهای برخی مسئولان، گفت: اصلاح طلبان مجلس به دنبال طرح گفت و گوی ملی هستند.
* قم- ایرنا- آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: در صورتی که مردم از ولایت و علما دست برندارند و همیشه پشت سر آنها حرکت کنند، دشمنان نمی توانند بر ما مسلط شوند.
* قم – ایرنا – نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا نبود چراغ این فتنه گری خاموش شود و آنها به کمتر از ساقط کردن نظام اسلامی راضی نبودند و مساله تقلب در انتخابات و دیگر مسایل حاشیه سازی بود که به این هدف برسند.
اخبار خارجی
************
* مادرید – ایرنا – درجریان اعتراضات در آخرین ساعت چهارشنبه شب به وقت مکزیک علیه تصمیم دولت کشور در افزایش قیمت بنزین، یک پلیس کشته و بیش از ۲۵۰ نفر دستگیر شدند.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: امنیت ترکیه از حلب، ادلب، قبرس و نخجوان آغاز می شود.
* تهران- ایرنا- یک مقام آگاه در اتاق عملیات «نیروهای دمکراتیک سوریه» روز پنجشنبه اعلام کرد: جبهه النصره خود را برای انجام یک سری حملات به منظور تضعیف توافقنامه آتش بس در سوریه آماده می کند و برخی گزارش ها نشان می دهد که این اقدام به دستور ترکیه صورت می گیرد.
* تهران- ایرنا- وزارت کشور مصر روز پنجشنبه اعلام کرد: در حمله پلیس به مقر تروریست های مظنون به قتل ۶ پلیس در حومه شهر قاهره، یک نفر کشته و سه نفر دستگیر شدند.
* تهران – ایرنا- ده ها فرد مسلح روز پنجشنبه در راستای تحقق آشتی ملی در سوریه با تحویل دادن سلاح، خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.
* بغداد – ایرنا- بر اثر انفجار شامگاه پنجشنبه یک خودرو بمب گذاری شده در مرکز بغداد، دستکم یک تن کشته و ۵ تن ، براساس آمار اولیه، زخمی شدند. تعداد حملات تروریستی در این روز به ۴ مورد رسید.
* تهران- ایرنا- «شان اسپایسر» سخنگوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه، گزارش های منتشر شده در رسانه ها درباره طرح دولت آینده برای تغییر ساختار و محدود کردن نهاد های امنیتی را تکذیب کرد.
* بغداد-ایرنا- عضو شورای استان نجف اشرف پنجشنبه شب، با تاکید بر وجود امنیت برای زائران حرم علوی، اعلام کرد: با تدابیر ویژه بکار گرفته شده ، پس از حمله یکشنبه گذشته گروه تروریستی در منطقه القادسیه، هم اکنون اوضاع در نجف اشرف عادی و تحت کنترل است و سفرهای زیارتی بصورت عادی و در امنیت کامل انجام می شود.
* مادرید- ایرنا- روزنامه ‘اسلام امروز’ چاپ اسپانیا در گزارشی از افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در کشور کمونیستی کوبا خبر داد .
* تهران- ایرنا- چهار یمنی زندان «گوانتانامو» پس از آزادی روز پنجشنبه وارد عربستان سعودی شدند.
* بیروت- ایرنا- « سزار ابی خلیل» وزیر انرژی لبنان تاکید کرد که دولت این کشور برای محافظت از منابع نفتی لبنان در رویاروئی با رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارد .
*مادرید- ایرنا- مجلس ملی ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان دولت است روز پنجشنبه هیات مدیره جدیدی را انتخاب کرد که هشدار داده متن جدیدی برای اعلام “قصور در انجام وظیفه”از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا را تصویب خواهد کرد .
* آنکارا- ایرنا- ۲ نفر در ارتباط با حمله تروریستی و انفجار در مقابل درب ورودی دادگستری شهر ازمیر ترکیه دستگیر شدند.
* کوالالامپور- ایرنا- یک مقام ارشد فیلیپین، گفت که حکم دیوان بین المللی داوری لاهه که ادعاهای پکن در دریای جنوبی چین را رد کرد در دستور کار اجلاس آینده سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه.آن) در سال جاری نیست.
* تهران- ایرنا- رییس جمهوری سوریه و مشاور امنیت ملی و فرستاده نخست وزیر عراق، بر تلاش همه کشورها در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
* لندن- ایرنا- دفتر نخست وزیری انگلیس شامگاه پنجشنبه تأیید کرد که «ترزا می» برای دیدار با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری منتخب آمریکا در ماه فوریه آینده راهی واشنگتن خواهد شد.
* تهران- ایرنا- جان کری وزیر خارجه آمریکا در یادداشت خداحافظی خود از باراک اوباما رییس جمهوری این کشور به عنوان پیش قراول مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی القاعده یاد کرد.
* لندن- ایرنا- روزنامه تایمز روز پنجشنبه در گزارشی نوشت :’ترزا می’ نخست وزیر انگلیس به دنبال استعفای ‘ایوان راجرز’ سفیر این کشور در اتحادیه اروپا در اعتراض به سیاست دولتش در قبال برگزیت، با شورش تکنوکرات ها و استعفای شماری دیگری از مقامات ارشد و دیپلمات های انگلیسی مواجه است.
* تهران- ایرنا- وزارت کشور بحرین نسبت به هرگونه اقدام برای مخفی کردن مهاجمان حمله روز یکشنبه به زندان «جو» در این کشور هشدار داد و همکاری با پلیس در این زمینه را خواستار شد.
* تهران- ایرنا- گزارش ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا «دان کوتز» سناتور سابق را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات آن کشور منصوب خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- در پی حملات توپخانه ای یمن به مواضع نیروهای عربستان در منطقه نجران، ۶ نظامی سعودی کشته و ۹ نفر دیگر از جمله یک افسر زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر چاد اعلام کرد: کشورش به دلیل خطرات احتمالی نفوذ تروریست ها از خاک لیبی، مرزهای زمینی خود را به روی این کشور بست.
* کوالالامپور- ایرنا- مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در بین دانش آموزان مالزی باعث شد مقامات این کشور ضمن تلاش بیشتر برای مقابله با عاملان تولید و توزیع این نوع مواد، بر برنامه های آموزشی جلوگیری از مصرف بیش از پیش تاکید کنند.
شبد**۱۰۰۴** تنظیم کننده: سید محسن موسوی** انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش

نظرات بسته شده است.