تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 8 مارس 2012.::. ساعت : 7:22 ق.ظ
فاقدديدگاه

نماز جمعه باید روز شنبه اقامه شود!!

دستور ضد ديني جديد دولت آذربايجان: نماز جمعه بايد روز شنبه اقامه شود! بر اساس توصيه “کميته دولتي امور ديني” جمهوري آذربايجان، نمازهاي جمعه در مساجد، بايد روز شنبه اقامه شود. به گزارش فارس به نقل از منابع محلي، توصيه اخير “کميته دولتي امور ديني” جمهوري آذربايجان به دينداران، نارضايتي مجدد بين دينداران و حکومت آذربايجان را مي‌تواند بيش از پيش عميق‌تر کند.

بر اساس توصيه کميته مزبور، نمازهاي جمعه خوانده شده در مساجد، بايد روز شنبه خوانده شود. علت اين توصيه اينگونه توجيه مي‌شود که چون روز جمعه، روز کاري در آذربايجان مي‌باشد، برگزاري نماز جمعه در آهنگ کارها مانع ايجاد مي‌کند. کميته دولتي براي تحقق اين توصيه، دست به اقدامات عملي نيز زده است. بدينگونه که هفته پيش به “مسجد مشهدي داداش” يادداشت ويژه فرستاده است. اين يادداشت ويژه در خصوص خودداري از برپايي نماز جمعه در خارج از مسجد مي‌باشد. به گفته حاج شاهين حسنلي، امام جماعت اين مسجد، هر هفته 2000 تا 2500 نفر در نماز جمعه مسجد مشهدي داداش شرکت مي‌کنند. گوندوز اسماعيل اف مدير شعبه نهادهاي ديني کميته دولتي امور ديني آذربايجان در مصاحبه با خبرگزاري آپاي اين کشور مي‌گويد، نمازگزاران بايد نماز را در داخل مسجد بجا بياورند. اين توصيه به هيچ وجه با واقعيات تطابق ندارد. دست کم، نام جمعه روي اين نماز است.

توصيه به برپايي آن در روز شنبه يا از بي سوادي توصيه کنندگان آن خبر مي‌دهد و يا اقدامي است در جهت تعميق بحران ايجاد شده در زمينه مسائل ديني در جامعه، چرا که در اين اواخر بازداشت دينداران، تخريب مساجد و ممنوعيت ايجاد شده براي حجاب، باعث عصبانيت دينداران شده است. اجبار دينداران به برپايي نماز جمعه در روز شنبه به معناي اين است که حکومت آذربايجان در صدد رويارويي با دينداران است، چرا که راه ديگري براي دينداران باقي نمي‌ماند.

بيش از 90 درصد جمعيت جمهوري آذربايجان را مسلمانان تشکيل مي‌دهند اما مدتي است که دولت باکو با نزديکي بيشتر به صهيونيست‌ها، اسلام ستيزي در اين کشور را در پيش گرفته و تلاش دارد با از بين بردن مساجد و بازداشت دينداران اين کشور، به مقابله با اسلام برخيزد که اين موضوع واکنش تند مسلمانان را در پي داشته است.

نظرات بسته شده است.