تاريخ انتشار :یکشنبه 25 دسامبر 2022.::. ساعت : 3:43 ب.ظ
فاقدديدگاه

سه طرح بهزیستی اردبیل برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حال اجراست

سرپرست معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح‌های آگاه‌سازی دختران و زنان با تاکید بر خودمراقبتی، مشارکت اجتماعی بانوان و همیار مادر و کودک به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان در حال اجراست.

پرویز پروین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آگاه سازی دختران و زنان با تاکید بر خودمراقبتی، از مرداد ماه و طرح مشارکت اجتماعی دختران و بانوان از تیر ماه و در هر تابستان و طرح همیار مادر و کودک از شهریور ما امسال آغاز شده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها علاوه بر کارشناسان و نیروهای ادارات بهزیستی ۷۲ تسهیلگر در نقاط مختلف استان مشارکت می‌کنند و در طرح نخست، مواردی همچون ارتباط با دیگران، مهارت‌های زندگی، حل تعارض و تقویت تصمیم گیری در ارتباط به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح دوم، نوجوانان و بانوان بالای ۱۸ سال مشکلات منطقه زندگی خود را شناسایی و اولویت بندی می‌کنند و سپس برای رفع آنها به عنوان مثال کمبود پارک، از همکاری دستگاه‌های اداری مرتبط استفاده می‌شود.

پروین درباره طرح سوم نیز گفت: به بانوان مشارکت کننده در این طرح، سطح مفید دلبستگی به فرزند آموزش داده می‌شود تا به جای مهربانی افراطی مادران، اصول تربیتی درست مدنظر باشد و فرزندان از سنین پایین، حس استقلال رای و عمل در مواقع مختلف را تجربه کنند.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: بهزیستی استان برای توسعه برنامه‌های خود مراقبتی در بین دانش آموزان، دانشجویان و سایر گروه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی آماده است و در سال ۱۴۰۰ با کمک تسهیلگران پنج هزار و ۶۸۶ پرسشنامه در ۱۱ شهرستان استان در بین افراد ۱۵ تا ۶۰ سال توزیع شد و هر شهر به پنج محدوده و هر محله به پنج قسمت تقسیم شده بود و داده‌های به دست آمده به ستاد بهزیستی کشور ارسال شده است.

پیشتر استاندار اردبیل به اداره کل بهزیستی استان تاکید کرده بود یک طرح جامع استانی به منظور از آسیب‌های اجتماعی با برش شهرستانی در کنار طرح‌ها و برنامه‌های کشوری باید تدوین شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.