تاريخ انتشار :سه‌شنبه 3 ژانویه 2017.::. ساعت : 8:52 ق.ظ
فاقدديدگاه

هجوم پرندگان مهاجر به مزارع کشت و صنعت مغان

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، جعفر عباداللهی روز سه شنبه در بازدید مدیرعامل کشت و صنعت مغان از مزارع خسارت دیده شرکت افزود: این پرندگان که با نام محلی ‘مزمک’ شناخته شده اند وارد زیستگاه ها و مناطق طبیعی شهرستان های پارس آباد و بیله سوار شده و از این طریق خسارات زیادی به مزارع در حال رشد محصول کلزای این شرکت عظیم اقتصادی وارد می کنند.
وی با بیان اینکه سالانه پرندگان زنگوله بال خسارت قابل توجهی به زراعت کلزا وارد می کنند از مسوولان اداره حفاظت محیط زیست استان و پارس آباد خواست برای رفع مشکل و کنترل این پرندگان مهاجر چاره اندیشی کنند.
او همچنین تعداد پرندگان مهاجم را به طور تقریبی ۲۰ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: این پرندگان مهاجر بیشترین خسارت را در بخش های مختلف زراعی شرکت به ویژه بخش های ۶،۵و۷ وارد کرده اند طوری که در سال گذشته یک تن کاهش عملکرد در هر هکتار را شاهد بودیم.
با توجه به ویژگی های زیستی و پراکنش جهانی این گونه جز پرندگان نزدیک به تهدید بوده و در ضمیمه یک کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض و در ایران نیز در فهرست پرندگان حمایت شده با ارزش حفاظتی بالا قرار دارند.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: اسدالله فولادی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۲۱/۶۰۱۸

نظرات بسته شده است.