تاريخ انتشار :شنبه 2 ژانویه 2016.::. ساعت : 8:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

تداوم تولید در راستای اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه های کشت و صنعت مغان قرار دارد

به گزارش مغان رسا، اروجعلی محمدی روز شنبه در جلسه شورای مدیران کشت و صنعت مغان افزود: روند تولید در شرکت مغان روبه رشد است و این شرکت در مقایسه با سال های قبل در وضعیت مطلوبی قرار دارد .

وی با تاکید بر اینکه کلیه مدیران شرکت بایستی در راستای پیشرفت همه جانبه در امور مختلف شرکت تلاش کنند، ادامه داد: امروز شرکت مغان در سایه حمایت های دولت و همت و فعالیت مضاعف و شبانه روزی مجموعه کارکنان و کارگران و مدیران توانسته است گام های اساسی برای رسیدن به نقطه مطلوب برداشته و حرفهایی برای گفتن داشته باشد .

وی با قدردانی از همت و تلاش بی وقفه مدیران و کارگران زحمتکش در حوزه های مختلف اظهار کرد: همه شما شاهد هستید که کشت و صنعت مغان در وضعیت بسیار اسفناکی قرار داشت که به حمدالله با یاری شما توانستیم مشکلات و نارسایی‌ها را شناسایی و و آنها را برطرف نماییم.

وی اظهار کرد: با مشاهده نقاط مثبت و روند رو به رشد در همه واحدهای شرکت کشت و صنعت مغان به جرات می توانیم یگوییم که این شرکت در حال حاضر از کما و رکود خارج شده و در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: ما خودمان را برای برداشتن گام های بزرگ درشرکت آماده کرده ایم و یکی از برنامه های ما در حوزه زراعت اختصاص پنج هزار هکتار از زمین های زراعی شرکت برای کشت پنبه می باشد.

محمدی خاطر نشان کرد : در کارخانه های قند و لبنیات و مجتمع دامپروری کارهای خوبی انجام شده است به طوری که ما در سال گذشته با برون سپاری قسمتی از کار تولیدی کارخانه لبنیات تجربه خوبی بدست آوردیم و الان با یک شرکت تولیدی دیگر در حال رایزنی هستیم که در صورت تحقق و توافق قطعا در چرخه غذایی کشور موثر خواهد بود.

او اضافه کرد: در مجتمع دامپروری شرکت قیمت تمام شده ما ۱۶۰۰۰ریال بود و انشالله با اقدامات انجام یافته در این واحد به زیر ۹۰۰۰ریال خواهیم رسید ضمن اینکه تامین علوفه مرغوب یکی از مشکلات ما در مجتمع دامپروری محسوب می شد که با تامین بموقع از طرف امور زراعت توانستیم این نارسایی را مرتفع کنیم.

محمدی کارخانه قند را از مهم ترین واحدی های صنعتی شرکت دانست و گفت: مدیر و کارکنان این واحد با صرفه جویی های لازم توانستند با تعمیر و تامین به موقع لوازم مورد نیاز کارخانه را برای این دوره از فعالیت آماده بهره برداری کنند.

وی گفت: در واحدهای اداری، روابط عمومی، امور پیمان ها و قراردادهای شرکت نظم و انضباظ کاری حکمفرماست به عنوان مثال در دفتر حقوقی تمامی پرونده ها به روز می باشد و روابط عمومی شرکت توانسته است در زمینه ساماندهی آگهی ها و تبلیغات و در عین حال کاهش هزینه ها برنامه ریزی های خوبی انجام دهد.

محمدی با اعلام اینکه در حوزه مشاوران با همکاری وهدایت مهندس شهریفر که تمامی حوزه ها و امورات اشراف دارند کارهای خوبی انجام یافته است افزود: همکاران ما در مدیریت برنامه ریزی توانسته اند اهداف مدیریت شرکت را با کاهش هزینه ها تقریبا به نحو مطلوبی عملیاتی کنند.

وی با اشاره به توفیقات امور بازرگانی شرکت و ابراز رضایت از نحوه تمرکزخرید امور بازرگانی و تامین تدارکات و اقلام مورد نیاز و ضروری امورات شرکت، بر تداوم این نظارت ها و کنترل ها و فعالیت ها تاکید کرد.

وی با اشاره به مسئولیت ها و و ظایف خطیر اداره حراست کشت و صنعت مغان بیان کرد: برای حفظ و حراست از بیت المال، به خصوص قسمت حفاظت و حراست از مزارع شرکت گام های بزرگی برداشته است که جای تقدیر دارد.

وی بابیان اینکه امور و واحد های مختلف شرکت باید در عرصه کار و تلاش و تولید، همگام با اقتصاد مقاومتی نهایت صرفه جویی داشته باشند افزود: طی یک سال و نیم گذشته، مدیریت جدید با تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی صحیح و بهره‌گیری از دانش مدیران باتجربه، در زمینه‌های مختلف، توانسته گام‌های بلندی در جهت توسعه و نوسازی بردارد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه این شرکت در بیشتر زمینه‌ها، برنامه ها و فعالیت متنوعی را شروع کرده است، گفت: برنامه‌های شاخص و امیدوارکننده‌ای برای شکوفایی مجدد و رونق هرچه بیشتر این مجموعه تدوین شده که مسلماً نویدبخش روزهای آینده است.

محمدی با تاکید بر کشت به موقع اراضی زراعی شرکت گفت : امسال با توجه به واگذاری به موقع اراضی زراعی(اجاره ای) به زارعان منطقه و کشت محصولات در موعد مقرر که با نظارت وکارشناسی دقیق شرکت انجام گردید، شاهد عملکرد و راندمان قابل قبول در حوزه زراعت بودیم.

وی افزود : ما دربخش نیروی انسانی به این توانمندی رسیده ایم که با جدیت تمام و حساب شده در راستای پیشرفت شرکت از افراد متخصص و کارآمد استفاده کنیم.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان بر راه اندازی آزمایشگاه بخش های مختلف تاکید کرد وافزود : تمامی آزمایشگاهای حوزه شرکت با اعتبارقابل توجهی که در نظر گرفته ایم تا پایان سال راه اندازی و یا باسازی خواهد شد چرا که نبود آزمایشگاه تاثیر مهمی بر نوع و کیفیت محصولات دارد . محمدی اظهار کرد: ‌امسال برای اولین بار در تاریخ شرکت عملیات مالی بسیار مطلوبی را پشت سر گذاشته ایم و همچنین مدیریت برنامه ریزی توانست به طور کامل به مطالبات هئیت مدیره پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه طرح های مهمی در زمینه زهکشی مزراع شرکت هم اکنون در دست اجراست، بر زهکشی اراضی زهدار باقی مانده شرکت مغان تاکید کرد و گفت: با اتمام و بهره برداری از این طرح ها، تولیدات شرکت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

در این جلسه مدیران امور شرکت مغان در سخنان جداگانه ای دیدگاه ها و نظرات خود را مطرح و از همکاری و دلگرمی مدیرعامل شرکت قدردادنی کردند.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع‌ کشاورزی ، دو هزار و ۶۰۰هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه قند ، کارخانه لبنیات ، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.