تاريخ انتشار :دوشنبه 12 ژانویه 2015.::. ساعت : 4:26 ب.ظ
فاقدديدگاه

حدود ۲۱ هزار تن شکر خام در کارخانه قند مغان تولید می شود

ه گزارش مغانه، اروجعلی محمدی در حاشیه بازدید از این کارخانه افزود: در سال زراعی جاری حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبی منطقه به زراعت چغندر قند اختصاص یافته بود که بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول چغندر قند از اراضی زیر کشت برداشت شد.

وی از رشد ۱۰۰درصدی میزان تولید چغندر قند در این شرکت خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی گذشته حدود ۶۰هزار تن چغندر قند غده ای در این منطقه تولید و تحویل کارخانه قند مغان گردید.

محمدی با اشاره به نقش این کارخانه و کشت چغندرقند در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصاد و کشاورزی منطقه اضافه کرد: شرکت کشت و صنعت مغان از کشاورزانی که مبادرت به کشت چغندر قند میکنند حمایت خواهد کرد.

او، بیان کرد: در این کارخانه علاوه بر شکر، محصولات جانبی، نظیر تفاله تر ، خشک و ملاس تولید و برای مصارف دامی خود شرکت و دامداران منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی، کارخانه قند مغان در زمینی به مساحت ۴۳هکتار و با ظرفیت اسمی پنج هزار تن در روز و ۵۰۰ هزارتن در سال احداث شده و از واحدهای صنعتی مهم کشت و صنعت و دامپروری مغان محسوب می شود.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر به فرد کشور است.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.