تاريخ انتشار :سه‌شنبه 24 می 2016.::. ساعت : 12:26 ق.ظ
فاقدديدگاه

عملیات کاشت برنج در مزارع پارس‌آباد آغاز شد/برداشت ۳۶۰۰ تن شلتوک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: شهرستان پارس‌آباد تنها منطقه در استان اردبیل بوده که کشت برنج در آن انجام می‌شود که در حال حاضر عملیات کاشت برنج در این منطقه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی‌اکبر حسنیان عصر امروز در بازدید از عملیات کاشت برنج در مزارع پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد تنها منطقه در استان اردبیل بوده که کشت برنج در آن انجام می‌شود که در حال حاضر عملیات کاشت برنج در این منطقه آغاز شده است.

وی بیان کرد: کاشت برنج در شهرستان پارس‌آباد در دو نوبت اول و دوم کاشته می‌شود و امسال به علت مساعد بودن آب و هوا و شرایط اقلیمی مناسب پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار و ۶۰۰ تن شلتوک از شالیزارهای پارس‌آباد برداشت شود.

حسنیان افزود: ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت برنج اختصاص یافته که رقمی که در این شهرستان کشت می‌شود رقم هاشمی است که کیفیت مطلوبی دارد به طوری که هم از لحاظ عطر و طعم و کیفیت و هم قیمت دارای مطلوبیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به بازرسی‌ها از شالیزارهای شهرستان تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به پایش و بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان به صورت مداوم اقدام می کنند و راهنمایی‌های لازم را به آنها ارائه می دهند.

وی گفت: متوسط عمل این محصول ۳ تن در هکتار است و آب مورد نیاز به صورت مستقیم از رود ارس تامین می‌شود و انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش برداشت کمی و کیفی محصول برنج در شهرستان پارس‌آباد باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: با کاشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول کشاورزی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.