تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 20 آگوست 2015.::. ساعت : 3:30 ب.ظ
فاقدديدگاه

عشایر نقش برجسته در حراست از مرزهای کشور دارند

به گزارش شهریمیز به نقل از ارس تبارحجت الاسلام والمسلمین “عظیم اسدزاده” امام جمعه اصلاندوز عصر دیروز در جمع سران عشایر به نقش برجسته عشایر در حراست و حفظ یکپارچگی مرزهای کشور تاکید کرد و گفت:عشایر نقش برجسته در حراست از مرزهای کشور دارند و در طول برهه های مختلف تاریخی این مهم مشاهده شده است.

وی افزود:درحال حاضر عشایر در نقاط مختلف کشور در پاسداری از مرزها و دفاع از کیان اسلامی به خوبی عمل می‌کنند.

امام جمعه اصلاندوز خاطرنشان کرد:جمعیت عشایر استان در برهه های حساس تاریخ کشور همواره حضور موثری داشتند و از جمله در دوران جنگ تحمیلی 168 شهید والامقام در راه دفاع از سرحدات ایران اسلامی تقدیم کردند.

حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه نقش ارزنده عشایر تمام نقاط کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی بر هیچ فردی پوشیده نیست افزود: هدایت صحیح عشایر استان در زمینه های مختلف به ویژه عرصه تولید حماسه ای اقتصادی ایجاد می کند که باید خدمت رسانی به جمعیت عشایری به عنوان یک اقدام ارزشمند، مورد توجه همه مسوولان به ویژه دستگاههای متولی امور عشایری قرار گیرد.

سرگرد “محرم بنیادی”فرمانده بسیج عشایری اردبیل نیز در بیاناتی ضمن خیرمقدم گویی به شرکت کنندگان در همایش نقش عشایر را در تمامی عرصه های مختلف ایران اسلامی بسیار موثر دانست و گفت:این قشر همواره توانسته اند سهم خود را در مدیریت کشور و هم در جبهه های دفاعی، سیاسی و اقتصادی به خوبی ایفا کند.

وی افزود:عشایر سهم بسزایی در اداره کشور و مدیریت آن داشته و دارند، در ۸ سال دفاع مقدس هم نقش خود را به خوبی به نمایش گذشتند.

بنیادی با بیان اینکه امروز عشایر نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی کشور دارد گفت:وظیفه دولت و دستگاههای دولتی است که به این عشایر کمک کند تا اقتصاد آنها شکوفا شوند و ثمر بدهد.

قرائت شعر،برپایی نماز ظهر و عصر در آلاچیق ،دیدار چهره به چهره با عشایر ساکن در ییلاق و تجلیل از عشایر از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

گفتنی است عصر دیروز با حضور امام جمعه اصلاندوز،فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری و دیگر کارکنان سپاه همایش هم اندیشی سران عشایر در آلاچیق منطقه ییلاقی”بزقوش”شهرستان سراب به همت حوزه امام حسین (ع) ناحیه عشایری اصلاندوز برگزار شد..

منبع : ارس تبار

نظرات بسته شده است.