تاريخ انتشار :یکشنبه 9 آگوست 2015.::. ساعت : 2:47 ب.ظ
فاقدديدگاه

تبعیض در صدا و سیمای اردبیل!

متاسفانه صداوسیما نسبت به پوشش اخبار و گزارش های شهرهای اصلاندوز و پارس آباد حساسیت و دقت لازم را ندارد و همین موضوع باعث شده بسیاری از مسائل مهم این شهرها بازتاب لازم را پیدا نکند.

علیرغم انتقادهای شدید امامان جمعه اصلاندوز و پارس آیاد و همچنین فرماندار شهرستان پارس آباد و سایر مسئولان در جلسات و نمازهای جمعه از عدم پوشش خبری برنامه های این شهرستانها، متاسفانه صدا و سیما بدون در نظر گرفتن انتقادها همچنان روال خود را ادامه می دهد.

صدا و سیمای مرکز اردبیل بایستی با در نظر گرفتن اقلیم این شهرستان در پوشش اخبار و همچنین بها بخشیدن به مناطق توریستی و گردشگری و اقتصادی این شهرستان ها تلاشی بیشتر انجام دهد؛ چرا که صدا و سیما نقش مهم و موثری را در توسعه و همچنین اقتصاد و فرهنگ هر شهرستانی ایفا می کند.

از سویی ضعف صدا و سیمای اردبیل و تبعیض پخش خبر در این سازمان موجب گله‌مندی مردم این شهرستان ها نیز شده است.

گاهی وقت‌ها دیده ‌می‌شود که یک برنامه جزئی از یک نقطه استان چندین بار پخش شده و روی آنتن می‌رود ولی در کنار آن یک سری برنامه‌ فرهنگی و مذهبی مطلوب از پخش باز‌ می‌ماند که نیازمند توجه صدا و سیمای مرکز استان است.

برنامه‌ریزی ضعیف موجب این بی‌عدالتی شده در حالیکه صدا و سیمای استان متعلق به جای‌جای استان است و نباید بخشی‌نگری در آن تبدیل به فرهنگ شود و مسئولان رسانه ملی از بخشی‌نگری و تبعیض پرهیز کنند.

امیدواریم مسئولان صدا و سیمای مر کز اردبیل از تبعیض پخش اخبار خودداری کرده و عدالت را در جای جای استان رعایت کنند و پخش اخبار را منوط به یک منطقه نکند چون صدا و سیمای یک استان مربوط به تمام نقاط آن استان است و نباید استثنا قائل شد.

از مسئولین رسانه ملی خواهشمندیم که نسبت به این تبعیض ها در صدا و سیمای استان به طور جد واکنش نشان دهند و از این دسته اخبار جلوگیری کنند و فضا را برای چند دسته شدن و تبعیض مهیا نکنند.

امید است در سال همدلی و همزبانی مسئولان صدا و سیمای استان با کنار گذاشتن تعصبات از هرگونه بخشی نگری پرهیز کرده و سهم شهرستانها را در بهره برداری از این رسانه مهیا کنند و در ارتقا و اعتلای تمامی مناطق استان به دیده ی عدالت بنگرند، که مسلما پیامدهای مثبت آتی آن چه از لحاظ اقتصاد و اشتغال زایی و بهبود وضع معیشتی بخشی از جامعه بیکار این شهرستانها و چه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به نفع استان و شهرستان خواهد بود تلاش نمایند.

منبع  : مغانه گزارش از :سجادمیرزایی

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.