تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 12 مارس 2015.::. ساعت : 4:55 ب.ظ
فاقدديدگاه

تجمع صنفی فرهنگیان در اردبیل برگزار شد‌

به گزارش شهریمیزبه نقل از فارس از اردبیل، در این تجمع اعتراض‌آمیز اما صنفی که صبح امروز در احیای حق و حقوق معلمان با حضور بیش از صدها فرهنگی برگزار شد، آنها در قالب پلاکاردها و دست نوشته‌هایی از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید خواستند تا در حق معلمان نیز با تدبیر بیشتر عمل شده و حق و حقوق آنها احیا شود.

معلمان در دست نوشته‌‌های خود خطاب به مسئولان اعلام کردند:

« از فقر می‌نالیم، از فرق بیزاریم، تبعیض بر‌نمی‌تابیم، از تبعیض بیزاریم»

 «اگر قانون برای همه یکسان است، پس حقوق نابرابر چرا؟»

«خط فقر 3 میلیون، حقوق ما یک میلیون»

«ما حامی ولایتیم، منتظر عدالتیم» و..

و همچنین با دست‌نوشته‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در تکریم و احترام معلمان اوج اعتراض خود را به وضعیت معیشتی نشان دادند.

در این تجمع تعدادی از معلمان اعلام کردند بی‌توجهی به وضعیت معلمان مساوی است با بی‌توجهی به سرنوشت 12 میلیون دانش‌آموز ایران زمین که با این شعارها پلاکاردها و دست نوشته‌ها از مسئولان خواستند تا به مشکلات صنفی معلمان رسیدگی کنند.

در بیانیه ‌و طوماری که اکثر معلمان آن را امضا کردند از رئیس جمهور نیز خواستند تا با ارج نهادن به علم و تعلیم و تربیت و مسائل اساسی معلمان آنها را در دولت تدبیر و امید مدنظر قرار داده و در این حوزه یک اقدام جدی و عاجل به انجام برسد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رتبه‌بندی معلمان مقایسه معلم با معلم نیست بلکه نگاه تخصصی به فعالیت آنها‌ست.04frgfrgb

صابر سپهری صبح امروز در جمع فرهنگیان معترض و تجمع‌کننده در جلوی آموزش و پرو ش اردبیل اظهار کرد: مطالبه حقیقی ما این است که چرا ما را متولی حوزه آموزشی و تربیتی نسل آینده نمی‌دانند و بر اساس این رسالت و سنگینی مسئولیت تلاشی برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان انجام نمی‌دهند.

وی افزود: ما به همه معلمان حق می‌دهیم که در این شرایط نسبت به دریافتی و حق و حقوق خود معترض باشند و قطعا ما مطالبه آنها را در این تجمع جمع‌بندی کرده و به گوش مسئولان می‌رسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: بنده به عنوان یک دکتر در آموزش و پرورش حقوقی به مراتب کمتر از دیگر مجموعه‌ها و سازمان‌های اداری در قالب رتبه شغلی و به رغم تخصصی بودن رشته دریافت می‌کنم که قطعا این حقوق برازنده یک معلم نیست.

سپهری خطاب به معلمان گفت: من از جنس شما هستم و دلبستگی خاص به کار معلمی و شغل تعلیم و تربیت دارم و به رغم همه این دلبستگی‌ها وضعیت معیشتی معلمان نگران‌کننده است و بنده تلاش خواهم کرد تا با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات به مسئولان کشوری در حد توان خود منشا اثر باشم.

وی اظهارامیدواری کرد با جمع‌بندی این نظرات و خواسته‌‌ها فرجی در احیای حق و حقوق فرهنگیان انجام شده و بحث رتبه‌بندی معلمان نیز جدی گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: البته در بحث رتبه‌بندی برخی تفسیرها و تعبیرهای غلط به کار رفته که قرار است معلم را با معلم مقایسه کنند در حالی که هدف اصلی در اجرای این طرح نگاه تخصصی به معلم است تا با همین نگاه تخصصی وضعیت معیشت معلمان تغییر پیدا کند.

سپهری ادامه داد: بنده از اول عهده‌داری این مسئولیت هم به مسئولان استانی و کشوری بیان کردم که مشکلات صنفی معلمان باید حل شود و معلمان مشکل و دغدغه و نگرانی معیشتی دارند و همه تلاش مسئولان این است که تا به یک راهکار مناسب به حل این مشکلات اقدام عملی انجام شود.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.