تاريخ انتشار :جمعه 5 ژانویه 2024.::. ساعت : 10:47 ب.ظ
فاقدديدگاه

داعش مسئولیت حمله تروریستی در کرمان را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار‌های تروریستی روز چهارشنبه در کرمان را برعهده گرفته است.

طبق بیانیه‌ای که این گروه تروریستی منتشر کرده، انفجار‌های روز گذشته توسط ۲ عامل انتحاری انجام گرفته است.

شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد که گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت حمله تروریستی روز گذشته به گلزار شهدای کرمان را بر عهده گرفت.

داعش مدعی شده است که «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» دو عامل انتحاری بودند که با انفجار کمربند‌های انفجاری در میان مردم، باعث شهادت آنان شدند.

این بیانیه هم به نقل از گروه تروریستی داعش درباره این جنایت منتشر شده است:

دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت که محکومیت کشور‌ها و گروه‌های مختلف را در پی داشته است.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، مکزیک، ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، ایرلند و نروژ ضمن محکوم کردن انفجار‌های تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

دولت‌های عراق، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و روسیه هم این واقعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفتند و محکوم کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی، حادثه تروریستی را کرمان را به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی و ملت ایران، تسلیت گفت.

اسد با اشاره به اینکه ملت سوریه، شریک غم قربانیان این حادثه تروریستی هستند، گفت: این حملات که غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، بیانگر میزان عجز تروریست‌ها و حامیانشان است.

وی همچنین گفت که حامیان تروریست‌ها نتوانسته‌اند کاری کنند که ملت‌ها از اصول خود دست بردارند و دفاع از حاکمیت خود را رها کنند.

نظر خود را به ما بنویسید.