تاريخ انتشار :جمعه 5 ژانویه 2024.::. ساعت : 10:44 ب.ظ
فاقدديدگاه

آمار قربانیان حادثه تروریستی کرمان؛ ۹۴ شهید و ۲۸۴ مجروح | داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت

احمد وحیدی صبح پنج شنبه در سرکشی از بیمارستان‌های شهر کرمان، اقدامات کادر درمان استان را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: حجم بالای مجروحین از ابتدای حادثه، باعث تراکم در بیمارستان‌های شهر شد ولی با مدیریت مناسب این روند اصلاح شد و هم اکنون وضعیت بسیار مناسب و تحت کنترل است. پزشکی قانونی آمار شهدای این حادثه را ۸۴ نفر اعلام کرده و تعداد مجروحین هم ۲۸۴ نفر اعلام شده، اما با توجه به حال وخیم عده‌ای که در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد. رئیس اورژانس کرمان، آمار شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را ۹۴ نفر اعلام کرد.

وی وضعیت امنیتی استان کرمان پس از این حادثه تروریستی را آرام و تحت کنترل ارزیابی کرد و گفت: دستگاه‌های امنیتی در حال در حال تجزیه و بررسی حادثه کرمان هستند.  تروریست‌های کوردل در قبضه قدرت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما گرفتار خواهند شد و عاملان و آمران سیلی محکمی خواهند خورد و باید از خشم مردم ایران بترسند.

احمد وحیدی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند درمانی مجروحان حادثه تروریستی بستری شده در بیمارستان شهید باهنر کرمان، در جمع خبرنگاران، این حادثه را بزدلانه خواند و تعداد شهداء حادثه تروریستی کرمان را طبق آمار پزشک قانونی ۸۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۸۴ نفر نیز مجروح شده اند که ۱۱۹ عمل جراحی داشتیم و ۲۲۰ نفر هم در حال حاضر در بیمارستان‌ها حضور دارند. وضعیت عمومی برخی از مجروحین مساعد است و مشکل خاصی ندارند، برخی هم عمل جراحی کوچکی دارند.

به نوشته فارس، وی اوضاع استان را آرام و عادی خواند و ابراز داشت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اشراف کامل دارند و در حال تجزیه و تحلیل هستند. حادثه کرمان و ۲ انفجار آن بزرگ و تلخ بود، ترکش‌ها و ساچمه‌های زیادی داشته که باعث شهید و مجروح شدن تعدادی زیادی از مردم شد که البته برای عاملان آن سخت تمام می‌شود.

استاندار کرمان: شهداء حادثه تروریستی فردا در کرمان تشییع می‌شوند

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان اظهار داشت: تا این لحظه آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم اعلام شده است، ‌ آمار اولیه‌ای که روز گذشته از تعداد شهدا اعلام شده بود تغییر کرده است. روز گذشته پیکر مطهر تعدادی از شهدای ‌ دوباره‌شماری شده بودند و تاکنون ۷۰ درصد آنها شناسایی شده ‌و عمدتاً مربوط به کرمان هستند.

پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان فردا ساعت ۹:۳۰ از چهارراه غزه به سمت مصلی بزرگ امام علی(ع) کرمان انجام می‌شود و پس از آن شهدای کرمان برای تدفین می‌روند و بقیه شهدا به سمت دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها اعزام می‌شوند.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور نیز درباره تغییر آمار شهدای حادثه کرمان گفت: در این گونه حوادث که جان‌باختگان نزدیک به محل حادثه آسیب زیادی می‌بینند، پیکر‌هایی که قطعه‌قطعه شده‌اند معمولا در یک کاور جمع‌آوری می‌شود و در آمار‌های اولیه هریک از کاور‌ها را پیکر یک نفر تلقی می‌کنند، اما در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص می‌شود که چندین کاور مربوط به بخش‌هایی از پیکر چند نفری است که جان‌باختن آن‌ها ثبت شده و مربوط به فرد جدیدی نیست. براساس آخرین آمار تاکنون ۸۴ نفر در حادثۀ تروریستی کرمان شهید شده‌اند و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند.

آمار نهایی شهدای؛ ۹۴ نفر

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صابری رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان به نقل از پزشکی قانونی استان کرمان گفت: آمار نهایی شهدای حادثه تروریستی روز گذشته کرمان ۹۴ نفر است.

وی افزود: کل مصدومین ۲۸۴ نفر که ۸۹ نفر خدمات دریافت و ترخیص شده اند و ۱۹۵ نفر بستری هستند که از این ۱۹۵ نفر تعداد ۱۴۹ نفر دربخش‌های عادی و ۴۶ نفر در بخش‌های ویزه بستری هستند و تعداد محدود انگشت شمار از بستری‌های بخش ویژه وضعیت مناسبی ندارند.

کادر پزشک متخصص و کادر پرستاری و تجهیزات و امکان و خون به قدر کافی در دسترس میباشد و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

نیاز به دارو و گروه‌های خونی در بیمارستان‌های کرمان رفع شد

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ساعت ۴ بعد از ظهر روز گذشته تا کنون همکاران ما مشغول خدمت‌رسانی به مجروحان حادثه تروریستی روز گذشته در مسیر گلزار شهدای کرمان هستند، اظهار داشت: تا کنون تعداد زیادی از مصدومان این حادثه درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۵ نفر از مجروحان حادثه تروریستی در بیمارستان‌های شهر کرمان بستری هستند، ادامه داد: بیشتر مجروحان این حادثه با اصابت ترکش به نقاط مختلف بدن مصدوم شده‌اند و از روز گذشته تا کنون ۱۱۹ عمل جراحی انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مجروحان این حادثه در ۱۲ بیمارستان دولتی، خصوصی و نظامی شهر کرمان بستری شدند که عمده آن‌ها در بیمارستان‌های باهنر و افضلی پور بستری هستند، گفت: ۱۷ پزشک متخصص و فوق تخصص از سایر استان‌های کشور برای کمک به کادر درمان کرمان، وارد استان شدند، هر چند که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان پزشکان و اساتید حاذقی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به دارو و گروه‌های خونی رفع شده است، افزود: تمام اعمال جراحی اورژانسی انجام شده است و در حال حاضر مریض بدحالی که نیاز به اعمال جراحی اورژانسی داشته باشد نداریم و امروز اعمال جراحی غیر اورژانسی انجام می‌شود.

 اسامی اولیه شهدای انفجار تروریستی کرمان

تاکنون هویت تعدادی از شهدای انفجار تروریستی احراز شده است.

۱- ماشالله مهدیزاده

۲- عادل رضایی (مداح)

۳- محمدپورچنگیز

۴- طاهره درستکار

۵- علی فرامرزپور

۶- سمانه رجایی

۷- فاطمه پرنده‌کام

۸- یاسین تشت‌زر

۹- اکرم کمالی

۱۰- سعید شادکام

۱۱- آیدا قاسمی

۱۲- رضا مداح (یگان امداد)

۱۳- مجمدپورشیخ علی (یگان امداد)

۱۴- مهدی علوی

۱۵- علیرضا محمدی پور

۱۶-محمدامین صفرزاده

۱۷-علیرضا صادقی

۱۸- زینب رحمت آبادی

۱۹- معصومه رحمت آبادی

۲۰-علیرضا سعادت ماهانی

۲۱- مکرمه حسینی (هلال احمر)

۲۲- ساینا علی بیگی

۲۳- اسماعیل عرب

۲۴-فائزه رحیمی

۲۵- فاطمه میرزایی

۲۶- زهرا برهان‌نژاد

۲۷- فهیمه کاربخش

۲۸- رضا اکبرزاده

۲۹- اشرف دادی‌دهنوی

۳۰- امیرسلطانی (کارمند شهرداری)

۳۱- میلاد شادکام

۳۲- فاطمه رجب‌زاده

۳۳- معصومه بدرآبادی

۳۴- زینب بدرآبادی

۳۵- محمدطا‌ها قدیمی‌فر

۳۶- نغمه گلزاری

۳۷- فاطمه الزهرا سلطانی

۳۸- مهدی سلطانی

۳۹- مریم سلطانی

۴۰- فاطمه سلطانی

۴۱- سمیه سلطانی

۴۲- ریحانه سلطانی

۴۳- محمد امین سلطانی

۴۴- نجمه همت آبادی

۴۵- فاطمه نظری

۴۶- امیرحسین ده‌دهی

۴۷- ابوالحسن محمدآبادی

۴۸- صالح سلیمانی محمدی

۴۹- ایران زنگی‌آبادی

۵۰- عارف سلمانی

۵۱- صالح سلیمانی

۵۲- زهرا سلطانی

۵۳- مریم نیک اندیش

۵۴- نعمت الله اچک زهی

۵۵- حسین محمدآبادی

۵۹- محمدقاسم احمدی

۶۰- نرگس کارگر

۶۱- سیدعابد منصوری نژاد

۶۲- عصمت ایلاقی

۶۳- فاطمه سهرنگی‌نژاد

۶۴- مهدیه صدوی عرب زرندی

۶۵- رضا نورزهی

۶۶- عارفه سلمان‌پور

۶۷- فاطمه سلطانی‌نژاد

۶۸- زهرا تیک‌دری نژاد

۶۹- رضا ایزدآبادی

۷۰- سارا حمزه‌نژاد

۷۱- محمدتاجیک

۷۲- نظیفه غفوری

۷۳- زهرا هوشمند

۷۴- ستایش النچری چاووشی

۷۵- لیلا غلامعلی

۷۶- اکرم کسایی

۷۷- اشرف لاری

۷۸- سبحان علیزاده

۷۹- یاسر اشکذر

۸۰- فاطمه سعید

۸۱- زینب یعقوبی کهنوج

۸۲- زهرا شادکام

۸۳- نصرت عرب‌نژاد خانوکی

۸۴- زهرا فیضی

مصوبات شورای عالی امنیت ملی درباره جنایت تروریستی کرمان

شورای‌عالی امنیت ملی در پی حادثه تروریستی روز گذشته در مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، صبح امروز تشکیل جلسه داد و تصمیماتی در رابطه با تسریع در شناسایی و مجازات آمران و عاملان این رخداد اتخاذ کرد.

ر پی حادثه تروریستی از سوی دشمنان وحدت و انسجام ملت ایران در مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، جلسه شورای‌عالی امنیت ملی جهت اخذ تصمیمات میدانی، در اولین فرصت تشکیل و پس از ارائه و بررسی گزارشات مراجع اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی مقرر گردید:

۱- دستگاه‌های اطلاعاتی سرنخ‌های به دست آمده از این عملیات تروریستی را با سرعت پیگیری و عاملین مزدور آن را شناسایی و معرفی نمایند.

۲- نقش مغز‌های مفسدی که همواره با حمایت از تروریست‌ها در هدف قرار دادن کور زنان و مردان و کودکان بی‌گناه در نقاط مختلف جهان نقش‌آفرین بودند، در این حادثه به طوری دقیق شناسایی و گزارش نمایند.

۳- دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به پیش‌بینی و پیشگیری و برخورد قاطع با عاملان و مجازات عادلانه آمران یا پشتیبانان این جنایت اقدام نمایند.

 

 

نظر خود را به ما بنویسید.