تاريخ انتشار :جمعه 29 دسامبر 2023.::. ساعت : 11:01 ب.ظ
فاقدديدگاه

فروشنده سموم کشاورزی تقلبی در پارس‌آباد بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: عرضه کننده سموم کشاورزی تقلبی و تاریخ گذشته در پارس‌آباد مغان به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

علی رحیمی‌آذر روز پنجشنبه افزود: بر اساس گزارشی ماموران نیروی انتظامی مبنی فروش و عرضه سموم کشاورزی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال در یکی از مراکز عرضه کننده سموم کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی استفاده از سموم کشاورزی تقلبی و تاریخ گذشته را بازی با جان مردم دانست و اظهار کرد: طبق اعلام نظر کارشناسان سموم کشاورزی عرضه شده علاوه بر تقلبی بودن در صورت استفاده به مزارع کشاورزان خسارت و زیان وارد می‌کرد.

وی بیان کرد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیات لازم و اخذ آخرین دفاعیات، اتهام انتسابی را محرز و این فروشنده متخلف را علاوه بر معدوم کردن سموم، به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: پرونده برای اجرای حکم به اداره ابلاغ و اجرای احکام تعزیرات شهرستان پارس‌آباد ارسال و پس از مراحل قانونی جریمه وصول شد.

رحیمی‌آذر با بیان اینکه کشاورزان باید هنگام تهیه و خرید کود و سموم شیمیایی به شماره ثبتی ماده کودی که بر روی کیسه‌ها و قوطی‌ها نوشته شده دقت کنند، تصریح کرد: کشاورزان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کود و سموم مورد نیاز خود را تنها از عوامل توزیع مجاز کود و سموم تهیه کنند.

وی ادامه داد: تولید، خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: تمام واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به‌صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی اظهار کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، تقلبی بودن کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

نظر خود را به ما بنویسید.