تاريخ انتشار :دوشنبه 12 ژوئن 2017.::. ساعت : 8:47 ق.ظ
فاقدديدگاه

۶۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به چغندرکاران پارس آباد اختصاص یافت

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا،مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل افزود: چغندرکاران خسارت دیده ۰این منطقه صد در صد خسارت وارده به زراعت خود را دریافت می کنند.
وی بیان کرد:سال گذشته ۲هزار و ۷۹۴ هکتار زراعت چغندرقند پارس آباد در اثر سرمازدگی خسارت دیدکه با پیگیری های بعمل آمده دولت میزان خسارت های وارده را بصورت بلاعوض جبران می کند.
استاندار اردبیل بیمه محضولات کشاورزی را ضروری خواند و گفت: یکی از راهکارهای لازم برای جبران خسارت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن محصولات کشاورزی است که باید کشاورزان به موقع محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت غرامت آن از سوی بیمه پرداخت شود.
خدابخش اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد به کشت چغندر قند اختصاص یافته است و پیش بینی می شود ۱۰۵ هزار تن محصول چغند قند استحصال شود.
وی با اشاره به توانمندی های شهرستان پارس آباد در تولید قند و شکر و فرآورده های جانبی چغندرقند، گفت: کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدمتی بیش از نیم قرن توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله را داشته و می تواند در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در افزایش سودآوری این محصول برای منطقه موثر باشد.
خدابخش افزود: محصول چغندرقند برداشت شده از اراضی شهرستان به منظور تولید محصولات مرتبط با چغندر قند و رفع نیازهای بازار عرضه و مصرف می شود.
عملیات برداشت چغندرقند در شهرستان پارس آباد هر سال از ۲۵ مهر آغاز می شود.
پارس آباد مغان در ۲۳۰کیلومتری اردبیل در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.