تاريخ انتشار :چهارشنبه 2 سپتامبر 2015.::. ساعت : 12:10 ق.ظ
فاقدديدگاه

۳۲۵ میلیارد تومان برای طرح پایاب سد خداآفرین اختصاص یافت‌

معاون فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: امسال مبلغ ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه پایاب سد خداآفرین مصوب شده که در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش شهریمیز، یاسر ندایی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه آب و خاک و منابع طبیعی شهرستان پار‌س‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد در تولید ذرت بذری، بذر سورگوم و دانه‌های روغنی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به حاصلخیزی خاک جلگه پارس‌آباد که عموما با آب و خاک مرغوب شهرت دارد و در بحث کشاورزی، منابع طبیعی و دامی شهرت کشوری دارد، بیان کرد: در این شهرستان زرخیز سالانه بیش از یک میلیون تن محصول زراعی و باغی تولید می‌شود و در این حوزه رتبه‌های شاخص استانی را در تولید برخی محصولات کشاورزی دارد.

ندایی سطح زیر کشت زمین‌های زراعی در این شهرستان را ۶۵ هزار هکتار برشمرد و تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت حدود ۲۷ هزار هکتار گندم است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۶ هزار تن گندم استحصال شده است.

معاون فرماندار شهرستان ‌از تشکیل انجمن پیشگامان گندم در شهرستان پارس‌آباد خبر داد و گفت: امسال ۶٫۵ میلیارد تومان در زمینه ادوات کشاورزی به کشاورزان شهرستان پارس‌آباد خدمات ارائه شده است.

وی از پایان یافتن یک هزار کیلومتر کانالت‌گذاری در سطح ۴۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی خبر داد و افزود: عملیات کانالت گذاری در ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیون تومان در حال انجام است و کانالت‌گذاری برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک شروع می‌شود‌.

ندایی با اشاره به موضوع طرح پایاب سد خداآفرین اظهار کرد: برای این طرح تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز ۳۲۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده که در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

معاون فرماندار پارس‌آباد از اتمام طرح‌های آبرسانی دشت‌های فتحعلی و خلیلو خبر داد و گفت: در آینده نزدیک تقسیم اراضی در این دشت‌های انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم دام استان در این شهرستان وجود دارد و قسمت عمده فرآورده‌های دامی اعم از گوشت و پشم و لبنیات استان را تامین می‌کند به حل اساسی و کارشناسی شده شیر تولید شده دامداران تاکید کرد.

ندایی با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج و مکانیزه کردن کشاورزی از آغاز عملیات زهکشی بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی منطقه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان از محل مهار آب‌های مرزی در آینده نزدیک خبر داد.

معاون فرماندار شهرستان پارس‌آباد از مسئولان جهاد کشاورزی و امور آب و شرکت بهره‌برداری خواست با برنامه‌ریزی‌های فنی و کارشناسی شده و جلب کشاورزان و روستاییان اسماعیل‌کندی و امیرخانلو در اجرای آبیاری تحت فشار که بیش از یک هزار هکتار اراضی را شامل می‌شود اقدام اساسی کنند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.