تاريخ انتشار :جمعه 20 فوریه 2015.::. ساعت : 12:21 ق.ظ
فاقدديدگاه

جلسه شورای اداری شهرستان پارس آبادمغان، با حضور استاندار اردبیل

ه گزارش خبرنگار آران مغان، جلسه شورای اداری پارس آباد مغان در حالی امروز با حضور استاندار اردبیل، معاون عمرانی استاندار، رؤسا، امام جمعه اصلاندوز، مدیران دستگاههای اجرایی و بخشداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، خبرنگاران و تعدادی از خانواده های معظم شهدای این شهرستان برگزار شد که از زمان آخرین سفر و حضور استاندار اردبیل در شورای اداری شهرستان پارس آباد بیش از سه ماه گذشته بود.

استاندار اردبیل در این مراسم با بیان اینکه 100هزار هکتار از اراضی دولتی برای ایجاد منطقه آزاد شناسایی و در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان شاهد سرمایه گذاری در بخش های مختلف به خصوص در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی و تاسیس دانشگاه بین المللی کشاورزی در این منطقه و در نهایت رونق و پیشرفت اساسی و افزایش حداقل دو برابری درآمد مردم منطقه خواهیم بود.

IMG_00101

مجید خدابخش با اشاره به اینکه اگر می خواهیم در استان اردبیل به خصوص در بعد اقتصادی شاهد رشد و توسعه باشیم باید نگاهمان را تغییر و با دید مثبت به سرمایه گذاران نگاه کنیم، افزود: ما امروز در مسیر توسعه و آبادانی استان راهی جز جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت دادن آنها نداریم، چرا که قرار نیست برای جوانان تحصیلکرده و بیکار استان دولت به شکل مستقیم ایجاد اشتغال کند، بلکه تامین زیرساخت‌ها با تلاش دولت و ایجاد فرصت اشتغال به همت بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد طبق قانون باید در مناطق مرزی ایجاد شود، از پارس آباد و بیله سوار بعنوان کانون اصلی منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان اردبیل نام برد و گفت: به دلیل واقع شدن این دو شهرستان در نوار مرزی و قرار گرفتن فعال ترین گمرک استان در بیله سوار، چه بخواهیم یا نخواهیم بخش هایی از شهرستان پارس آباد و بیله سوار جزو محدوده اصلی منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان اردبیل خواهند بود.

خدابخش از ارائه یک فوریت لایحه ایجاد منطقه آزاد مستقل اردبیل به مجلس خبر داد و اظهار امیدواری کرد که قبل از پایان سال 93 هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری – صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد، که در صورت تصویب آن از سوی نمایندگان مجلس، این طرح تا ابتدای شش ماهه سال 94 در استان اردبیل اجرایی می شود.

IMG_6866

وی به یکی از مزایای منطقه آزاد تجاری – صنعتی اشاره کرد و افزود: در این مناطق برای رفت و آمد اتباع خارجی هیچگونه ویزا لازم نیست و این اتباع براحتی می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه، سرمایه گذاری، گردشگری و … به این منطقه آمده بدون آنکه ریالی بابت ویزا پرداخت کرده باشند.

استاندار اردبیل با اذعان به اینکه، ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل در استان اردبیل که همه استان را در برمی گیرد برای توسعه استان اردبیل موثرتر خواهد بود، تأکید کرد: برای تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل اردبیل در مجلس نیز همه تلاشمان را خواهیم کرد.

54-004

وی به دستاوردها و پیشرفت های علمی پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ما در زمینه هوا و فضا، دانش هسته ای، توان موشکی و ماهواره ای جزو ده کشور نخست جهان هستیم، ضمن اینکه در علوم نانو ، بیو تکنولوژی و دیگر علوم نیز پیشرفت های بزرگی در دنیا داشته ایم.

خدابخش بیان کرد: پیش از انقلاب تعداد دانشگاه ها و دانشجویان استان اندک شمار و ناچیز بود اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استان اردبیل حدود 75هزار دانشجو در دانشگاه های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی، سما، علمی و کاربردی و غیرانتفاعی مشغول تحصیل دارد که هم این در نتیجه ایثارگری های رزمندگان و در سایه خون شهدا بوده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه دولت با هدف مهار آب های مرزی، امسال هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده که یک میلیارد دلار آن برای استان اردبیل اختصاص داده شده است، تصریح کرد: 70درصد این رقم در بخش آب کشاورزی و پایاب سد خداآفرین در شهرستان پارس آباد مغان سرمایه گذاری می شود.

وی همچنین از ارتقا بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد از درجه 2 به درجه یک و خرید ده میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای این بیمارستان خبر داد و گفت: قرار است این بیمارستان در خردادماه 94 و همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسیده و برای مردم ولایتمدار این شهرستان مرزی خدمات ارائه کند.

طرح توسعه فرودگاه، اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری از وعده های دیگر استاندار اردبیل در این جلسه بود که خبر از افتتاح آنها همزمان با هفته دولت در سال آینده داد.

در ابتدای این جلسه فرماندار پارس آباد نیز با اشاره به اینکه نگاه استان به پارس آباد نه تنها نگاهی منفی نیست، بلکه نگاه ویژه می باشد، گفت: نباید در این زمینه به صورت غیر منطقی فضا سازی شود، چرا که زحمات استاندار اردبیل در این باره قابل تقدیر است و مسئولین استان نیز چنین نظری دارند.

ناصر نصیری با بیان اینکه وجود و فعالیت فرودگاه برای این شهرستان امری حیاتی و ضروری است، افزود: برای شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح توسعه این فرودگاه و از سرگیری پروازها در صورت نیاز از اعتبارات عمرانی سایر بخش ها کسر و صرف این پروژه خواهد شد.

وی اشاره ای هم به وضعیت کشت و صنعت مغان کرد و با اعلام اینکه این شرکت در حال حاضر زیان ده است، بیان کرد: در گذشته بیش از 6 هزار نفر در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مشغول کار و تلاش بودند که امروز این رقم به 700 نفر رسیده و این برای یک بنگاه بزرگ اقتصادی دردناک است.

نظرات بسته شده است.