تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 12 ژوئن 2014.::. ساعت : 3:41 ب.ظ
فاقدديدگاه

استاندار اردبیل :نظام اداری دچار بیماری بروکراسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: اعتبارات مصوب برای استان‌ها با سقف تعیین شده قابل تغییر نیست مگر آنکه در نیمه دوم سال اصلاحیه بخورد چرا که هنوز 1.4 میلیارد لیتر بنزین 400 تومانی در کارت‌ها وجود دارد و پیش‌بینی دولت از محل درآمد فروش بنزین با لیتری 700 تومان با این وضعیت قابل تحقق نیست.

وی با یادآوری اینکه از محل فصل پنجم، ورزش و جوانان اعتباری در حد صفر دارد و ما در تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران و بسیاری از حوزه‌های تشویقی و ترغیبی و حل مشکلات اداری با نارسایی‌ها روبه‌رو هستیم، گفت: به نسبت مبلغ مصوب سال گذشته 2.6 درصد افزایش بودجه هزینه‌ای برای این استان در نظر گرفته‌اند که امیدواریم مدیران دستگاه‌های اجرایی با نهایت صرفه‌جویی به گونه‌ای این مبالغ را مدیریت کنند تا بخش عظیمی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارکنان برطرف شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اعلام اینکه استانداری از این بعد اعتبار ملی گرفته و هیچ بودجه اضافی برای خود بر نمی‌دارد، خاطرنشان کرد: در سه چهار سال گذشته لایحه‌های مدیریتی و اجرایی کشور به جای آنکه چابک‌سازی شود چاق‌تر شده و این کار را سخت و دشوار کرده است.

خدابخش به محدودیت‌های ایجاد شده برای بکارگیری نیروهای جدید و بازنشسته‌ها در تامین پاداش و پایان خدمتشان اشاره کرد و افزود: ما متاسفانه در سال‌های اخیر دچار نوعی بیماری بروکراسی اداری شده‌ایم به طوری که بیشتر از نیازمان در دستگاه‌های دولتی جذب نیرو شده و بسیاری از سازمان‌ها به وضعیت اداری چاق‌تر رسیده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در ادارات مدیران دستگاه‌ها به هزینه‌کرد درست اعتبارات دلسوز بوده و نسبت به این امر بی‌توجه نیستند، یادآور شد: امیدواریم مشکلات و موانع پیش‌رو هر چه سریع‌تر برطرف شده و یک وضعیت قابل قبولی را در حوزه‌های تحولی شاهد و ناظر باشیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه عصر امروز یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری شامل مجتمع آهن و فولاد سبلان با یک‌هزار و 500 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 500 نفر اشتغالزایی در این حوزه انجام می‌شود و انتظار این است دستگاه‌های خدمات‌رسان کم و کسری این سرمایه‌گذاری را برطرف کنند.

خدابخش ادامه داد: در سفری که به تهران داشتم از یک واحد دامپروری عظیم که توسط سرمایه‌گذار اردبیلی با 5 هزار و 500 راس گاو شیری در 6 هزار هکتار دایر شده و روزانه از محل فروش شیر 500 میلیون تومان نصیب وی می‌شود بازدید کرده و از وی دعوت کردیم تا در استان اردبیل نیز سرمایه‌گذاری کند.

وی عنوان کرد: ما اگر بتوانیم این سرمایه‌گذاران را به سرعت شناسایی و دعوت کنیم در حقیقت به یک حرکت جهادی مقدس در امر توسعه حقیقی و ایجاد فرصت‌های اشتغال دست زده‌ایم و ما در این مسیر قطعاً چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان ضرورت تکمیل نمازخانه و سرویس بهداشتی محور اردبیل ـ سرچم را با کمک مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری یادآور شد و افزود: باید این مجموعه به یک مجتمع عظیم خدماتی بین‌راهی تبدیل شود تا مسافران و گردشگرانی که در این مسیر تردد می‌کنند از این مجتمع شامل پمپ بنزین، نمازخانه، سرویس بهداشتی و حتی رستوران استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدابخش در پایان سخنان خود در مورد پروژه پارک علم و فناوری و زمین اختصاص یافته به این مجم

وعه نیز گفت: در این زمینه نیازی به مصوبه شورای برنامه‌ریزی وجود ندارد.

برچسب‌ها:, , , , ,

نظرات بسته شده است.