تاريخ انتشار :سه‌شنبه 11 ژانویه 2022.::. ساعت : 11:53 ب.ظ
فاقدديدگاه

زیر میزی از پرونده های رومیزی

در گستره ی تاریخ، در گوشه به گوشه جهان هستی دانشمندان بسیاری از مسلمان و غیر مسلمان گرفته، فارغ از اعتقادات دینی، بدون توجه به حد و مرزها، بدون توجه به رنگ پوست و نژادها در جهت سلامت بشر و نجات انسان ها، در راستای درمان دردها، زخم ها و رنج های جسمی و روحیِ آدمی؛ اقدامات بزرگی را به انجام رسانده اند.
در همین راستا؛ پزشکان ایرانی در دوران ۸ سال جنگ ایران و عراق، زیر آتش گلوله ها با کمترین امکانات برای خدمت به خلق الله به جبهه های نَبرد رفته و جانفشانی ها کرده اند، در تمامی بزنگاهها در حوادثی چون سیل و زلزله و هر گونه بلایای طبیعی و غیر طبیعی، دل به دریای خطر زده و به مدد همنوعانشان شتافته اند.
در دو سال اخیر، علی رغم سختی ها، کمبودها، تهدیدهایی که جانشان را نشانه رفته بود، در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا، در خدمت مردم بوده اند و هستند.
اما، متاسفانه عده ای از پزشکان با نادیده گرفتن سوگندنامه شان و لگدمال نمودن اخلاق انسانی، قوانین نظام سلامت را زیر پا گذاشته و در نهایت بی شرمی، در دام حرص و طمع گرفتار شده و کارشان شده چاپیدن جیب مردم!
آیا رواست در این وضعیت نابسامان اقتصادی، بدون در نظر گرفتن وضعیت جسمی و روحی بیماران و نزدیکانشان، درخواست #پول_اضافی کنند!؟ چه نامی را می توان به این اقدام زشت و غیر انسانی گذاشت؟! باج گیری؟ زیر میزی؟ رشوه؟ یا اصطلاح بد لفظ و شرم آورِ #پول_چاقو؟
این در حالیست که دریافت هرگونه وجهی، پاداشی، حق الزحمه ای خارج از تعرفه نظام پزشکی و خارج از قانون، جرم محسوب می شود.
برحسب شنیده ها، برای اینکه هیچ رد و سندی از باج گیری شان به جا نگذارند، پول #نقد دریافت می کنند و تا زمانیکه پول به دستانِ آلوده شان نرسیده، دست به تیغ جراحی نمی برند!!!
این عده از پزشکان طماع، لطمه به شان و منزلت سایر پزشکان پاکدست و پاک نفس وارد می گردانند و نگاه جامعه را به نظام سلامت، خدشه دار می نمایند.
جالب تر اینکه؛ تمامی آن دسته از زیرمیزی بگیران، جزو ثروتمندان هستند که دریافت زیر میزی را نمی توان از سر نیاز توجیه کرد و از شکم سیری شان است.
📌حریص با جهانی گرسنه است و قانع به نانی سیر.
طرفه آنکه؛ در جهت حفظ جایگاه و منزلت جامعه پزشکان با وجدان و اخلاقمدار، در راستای مقابله با تضییع حقوق شهروندان و حمایت از بیماران و برخورد با خاطیان، انتظار می رود؛ دادستان محترم و مردمی شهرستان پارسآباد، اقدامات مقتضی را به عمل آورند.
✍سلیمان علیزاده
 فعال اجتماعی

نظرات بسته شده است.