تاريخ انتشار :چهارشنبه 4 اکتبر 2017.::. ساعت : 9:31 ب.ظ
فاقدديدگاه

اجرای پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان ۳ اولویت وزارت بهداشت است

به گزارش شهریمیز به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا رئیسی در نشست معاونان بهداشت ادوار وزارت بهداشت افزود: هیچ راهی برای کنترل هزینه های سلامت به جز ایجاد سیستم هدایت بیمار نداریم.
وی افزود: اعتبارات در حوزه سلامت باید متوازن و پایدار باشد وگرنه با مشکل رو به رو می شویم. اگر امروز اعتبار باشد و فردا نباشد فقط ایجاد توقع می کنیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حوزه بهداشت برای پیشبرد امور گفت: دولت نمی تواند فقط با تزریق پول کارها را پیش ببرد. دولت باید سیاستگزار و تسهیل گر باشد.
رئیسی بیان کرد: در حوزه فرهنگ شاهد تغییراتی هستیم که مبتنی بر آن برنامه ها نیز باید تغییر کند. امروز به اندازه جمعیت کشور بلکه بیشتر از آن، گوشی تلفن همراه در جامعه وجود دارد که نشان دهنده استفاده مردم از وسائل ارتباط جمعی است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: بر همین اساس باید نوع برنامه ریزی و عملکرد وزارت بهدات نیز تغییر کند. بهورزان باید از ارتباطات جدید در سطح روستاها بهره گیری کنند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سهم هر یک از حوزه های درمان، آموزش و پژوهش باید در حوزه بهداشت مشخص شود. به عنوان نمونه پاسخگویی به موارد فوت کودک و مادر در بیمارستان ها، تغییرات در کوریکولوم(برنامه آموزش) پزشکی عمومی برای تقویت دیدگاه پزشکی خانواده و پاسخگویی به سوالات مردم باید با همکاری بین بخشی صورت گیرد.
وی پوشش همگانی خدمات سلامت را بخش دیگری از دغدغه های حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: تا پرونده الکترونیک سلامت نداشته باشیم کارها پیش نمی رود. این پرونده، اساس کار پزشک خانواده، نظام ارجاع و اقتصاد سلامت است.
دریافت خبر: افشین شاعری ** ناشر: مریم برزآبادی
اجتمام ۳۰۶۳ ** ۱۴۱۸

نظرات بسته شده است.