تاريخ انتشار :دوشنبه 11 اکتبر 2021.::. ساعت : 12:15 ب.ظ
فاقدديدگاه

قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان؛ ژاپن و سنگاپور صدرنشین، ایران در جایگاه ۱۰۷

نتیجه شاخص بررسی اعتبار و قدرت پاسپورت‌های جهان “هنلی” که به صورت سالانه منتشر می‌شود نشان می‌دهد ژاپنی‌ها و سنگاپوری‌ها می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به ۱۹۲ کشور جهان سفر کنند و قوی‌ترین پاسپورت‌ها را دارند.

به گزارش شهریمیز بریتانیا و امریکا به طور مشترک در جایگاه هفتم قرار دارند و اتباع آن دو کشور می‌توانند با پاسپورت‌های شان به ۱۸۵ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند. ایتالیا و اسپانیا با دسترسی به ۱۸۹ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا در رتبه‌هایی بالا قرار گرفته‌اند.

شاخص قدرت پاسپورت سالانه “هنلی” نشان می‌دهد که در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ میلادی ژاپن و سنگاپور در رتبه نخست (با توانایی سفر اتباع آن کشور به ۱۹۲ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا با پاسپورت ژاپنی و سنگاپوری) قرار گرفته‌اند. در رتبه دوم آلمان و کره جنوبی با قابلیت سفر اتباع با پاسپورت‌های آن دو کشور به ۱۹۰ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا قرار دارند. فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ و اسپانیا در رتبه سوم از نظر ارزش پاسپورت با امکان سفر اتباع این کشور‌ها به ۱۸۹ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا از نظر قدرت و اعتبار جهانی پاسپورت قرار دارند. اتریش و دانمارک با امکان سفر اتباع‌شان به ۱۸۸ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا در جایگاه چهارم و فرانسه و ایرلند با امکان سفر به ۱۸۷ کشور بدون نیاز به دریافت ویزا در رتبه پنجم از نظر قدرت و اعتبار جهانی پاسپورت قرار گرفته‌اند.

در میان کشور‌های حوزه آسیا، خاورمیانه و همسایگان ایران، امارات متحده عربی (با امکان سفر به ۱۷۴ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه شانزدهم، اسرائیل (با امکان سفر به ۱۵۸ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه بیست و پنجم، ترکیه (با امکان سفر به ۱۱۰ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه پنجاه هفتم، گرجستان (با امکان سفر به ۱۱۵ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه پنجاه و پنجم، قطر (با امکان سفر به ۹۷ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه شصت‌ام، کویت (با امکان سفر به ۹۵ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه شصت و یکم، بحرین (با امکان سفر به ۸۴ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه شصت و نهم، عمان (با امکان سفر به ۸۰ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه هفتاد و یکم، عربستان (با امکان سفر به ۷۹ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه هفتاد و دوم، تونس (با امکان سفر به ۷۱ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه هفتاد و هشتم، جمهوری آذربایجان (با امکان سفر به ۶۸ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه هشتادم، ارمنستان (با امکان سفر به ۶۴ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه هشتاد و چهارم، تاجیکستان (با امکان سفر به ۵۸ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه نودم، الجزایر (با امکان سفر به ۵۲ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه نود و ششم، ترکمنستان (با امکان سفر به ۵۲ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه نود و ششم و مصر (با امکان سفر به ۵۱ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه نود و هفتم قرار گرفته‌اند.

ایران در میان ۱۱۶ کشور جهان با امکان سفر اتباع‌اش با پاسپورت ایرانی به ۴۱ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا در جایگاه صد و هفتم قرار گرفته است. کره شمالی (با امکان سفر اتباع آن کشور با پاسپورت کره‌ای به ۳۹ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا) در جایگاه صد و نهم، سرزمین‌های فلسطینی با امکان سفر به ۳۷ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا در جایگاه صد و دهم، یمن (با امکان سفر به ۳۳ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه صد و دوازدهم، پاکستان (با امکان سفر به ۳۱ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه صد و سیزدهم، سوریه (با امکان سفر به ۲۹ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه صد و چهاردهم، عراق (با امکان سفر به ۲۸ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه صد و پانزدهم و افغانستان (با امکان سفر به ۲۶ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا) در جایگاه صد و شانزدهم جهان قرار گرفته‌اند.

نظرات بسته شده است.