تاريخ انتشار :جمعه 5 نوامبر 2021.::. ساعت : 8:53 ب.ظ
فاقدديدگاه

کلاهبردار میلیاردی در اردبیل دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی که با راه‌اندازی وب سایت جعلی فروشگاه اینترنتی اقدام به کلاهبرداری ۷ میلیاردی از مشتریان خود کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان‌طالع اظهار داشت: در پی گزارش واصله از سازمان صمت استان مبنی بر فعالیت غیرقانونی یک فروشگاه اینترنتی که از طریق فروش تجهیزات رایانه‌ای و عدم ارسال کالا به خریداران پس از اخذ وجه، به دلیل حساسیت موضوع و کثرت شکات، رسیدگی به پرونده بلافاصله در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی و تخصصی مشخص شد که دارنده سایت که ساکن یکی از روستاهای شهرستان اردبیل است، متواری بوده و از سوی پلیس فتا سایر استان ها نیز تحت تقیب است.

قهرمان‌طالع اظهار کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاه خود دستگیر و بلافاصله به همراه تجهیزات رایانه‌ای جمع آوری شده به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: مجرم در بازجویی‌های صورت گرفته ضمن اعتراف به اتهامات خود اظهار کرد: از اوایل بهمن ماه سال گذشته جهت کسب درآمد و منافع مالی سایت جعلی را راه‌اندازی کرده و پس از تبلیغ گسترده در فضای مجازی و جلب اعتماد مشتریان اقدام به فروش گوشی هوشمند در مدل‌های مختلف برای کسب اعتماد، برخی از کالاها را تامین و برای خریداران ارسال می‌کردم و در این چند ماه اخیر با این شیوه و شگرد تا سقف ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌ام.

وی گفت: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که در صورت خرید اینترنتی از وب سایت ها ضمن توجه به اصالت آنها در صورت هرگونه تاخیر یا مشکل در روند دریافت کالا بلافاصله با واحد پشتیبانی سایت و یا در صورت نیاز با پلیس فتا در میان گذاشته و می‌توانند گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره ۰۹۶۰۸۰ اعلام نمایند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.