تاريخ انتشار :شنبه 21 آگوست 2021.::. ساعت : 10:21 ب.ظ
فاقدديدگاه

سارق ۲.۵ میلیاردی ارز دیجیتال در اردبیل دستگیر شد

ئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی که با جلب اعتماد شاکی، وی را وارد حوزه معاملات ارز دیجیتال کرده بود و پس از خرید ارز با ترفند خاصی اقدام به خالی کردن کیف پول او کرده بود، خبر داد.

به گزارش شهریمیز،  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا، سرهنگ علی قهرمان اظهار داشت: طی مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام اینکه ارزهای دیجیتالی وی به ارزش تقریبی دو و نیم میلیارد ریال از کیف پول دیجیتال او به سرقت رفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .‍‍‍

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد که وی قبل از ورود به این حوزه با فردی آشنا شده و در مورد نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال و ایجاد کیف پول از وی راهنمایی گرفته است که این اولین سرنخ برای افسران پلیس فتا بود.

قهرمان‌طالع اظهار کرد: کاراگاهان سایبری با انجام اقدامات فنی و پلیسی کشف کردند که همان شخص اقدام به سرقت ارز از کیف پول دیجیتال شاکی کرده و در ادامه ضمن هماهنگی با مقامات قضایی مضنون پرونده را به همراه تجهیزات رایانه‌ای در یک عملیات پلیسی دستگیر و او را به پلیس فتا انتقال دادند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: هموطنان نباید در خصوص ایجاد کیف پول دیجیتال و خرید و فروش ارز به افراد غریبه اعتماد کرده و اطلاعات حساس خود از جمله رمزهای ورود و عبارات بازیابی را در اختیار آنها قرار دهند.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.