تاريخ انتشار :چهارشنبه 21 می 2014.::. ساعت : 12:06 ق.ظ
فاقدديدگاه

9 میلیون نفر در ایران بی​سواد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در جلسه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی کشور اظهار داشت: برای نظام جمهوری اسلامی ایران با این همه ویژگی های مثبت، انسانی و دینی، زیبنده نیست که این تعداد بی سواد در کشور وجود داشته باشد.

معاون اول رییس جمهوری از ریشه کن شدن بی سوادی به عنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: سوادآموزی یکی از بخشهایی است که در آن به توفیقات دلخواه دست نیافته ایم و علی رغم همه تلاشهای صورت گرفته، متاسفانه در این بخش هنوز از جایگاه مطلوبی در سطح دنیا برخوردار نیستیم. جهانگیری بر لزوم برنامه ریزی و هدفگذاری برای ریشه کن کردن بی سوادی در کشور تاکید کرد و گفت: همه باید برای تحقق این هدف بسیج شوند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید همه ظرفیت خود را به کار خواهد گرفت تا در این دوره چهارساله معضل بی سوادی در کشور برطرف شود و این کار به نتیجه ای مطلوب برسد. در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی و رییس سازمان نهضت سوادآموزی نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد سازمان و اقدامات انجام شده در سالهای گذشته در جهت مقابله با بی سوادی ارائه شد و موانع، چالشها و مشکلات پیش روی ریشه کن کردن بی سوادی در کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین گزارشی از برنامه ریشه کنی بی سوادی که در وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی تدوین گردیده ارائه شد و اعضای جلسه در خصوص بخشهای مختلف این برنامه به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند. اجرای سوادآموزی تشویق محور و سوادآموزی اتباع خارجی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد و رییس سازمان نهضت سواد آموزی نیز راهکارها و پیشنهاداتی را برای ریشه کنی بی سوادی مطرح کرد.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.