تاريخ انتشار :دوشنبه 27 ژانویه 2014.::. ساعت : 11:25 ب.ظ
فاقدديدگاه

فضای روانی علیه ایران شکسته شده و گردشگری رونق گرفته است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: اکنون که شاهد رفت و آمد افراد سیاسی به کشور هستیم و فضای روانی علیه ایران شکسته شده به نظر می آید رونقی در حوزه گردشگری داشته باشیم.

نشست هم اندیشی مسئولان سازمان میراث فرهنگی و وزارت خارجه با انجمنهای دوستی ایران و سایر کشورها عصر دوشنبه در کاخ نیاوران برگزار شد.

در این مراسم مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه بیان کرد: امروزه شکل گیری قدرت نرم بحثی جدی در حوزه رقابت کشورهاست در صدد هستیم در کنار فعالیتهای سیاسی وزارت امورخارجه، حوزه های مردمی شناسایی شود و نهادهای فعال را برای ارتقای کشور پویاتر کنیم.

وی ادامه داد: زمان اینکه فقط مذاکره کننده ها بگویند کشور ما چه ویژگیهایی دارد تمام شده و امروز ویژگیهای قدرتها متنوع شده و بسیاری از مذاکرات غیر رسمی است.

افخم گفت: یکی از مباحث اصلی دیپلماسی، گردشگری است. گردشگری فقط منبع و مرجعی برای درآمد تلقی نمی شود بلکه دارای تاثیرات عمیق سیاسی و… است و هر کشوری برنامه ریزی عمیقی برای حوزه گردشگری طراحی کرده و آنرا در برنامه های توسعه پایدار دیده اند.

وی ادامه داد: گردشگری راهی است تا جوامع بتوانند در راه مشترک قرار گیرند و به حوزه کمال انسانها کمک می کند اما ایران هنوز نتوانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند. وقتی گردشگر وارد کشور می شود در عرصه های گوناگون کشور درگیر خواهد شد. گردشگر وقتی صنایع دستی و کالا را می خرد، در حال انتقال فکر و اندیشه یک ملت است. حتی لوازم صنعتی و معیشتی روایتهای گوناگونی از زندگی مردمان یک کشور را بیان می کند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در صدد هستیم از زاویه دیپلماسی عمومی به گردشگری نگاه کنیم چرا که گردشگر می تواند بعد منفی افکار عمومی را کاهش دهد. رفت و آمدها و تبلیغات می تواند وجهه واقعی ایران را بهتر نشان دهد. اکنون که شاهد رفت و آمد افراد سیاسی به کشور هستیم و فضای روانی علیه ایران شکسته شده به نظر می آید رونقی در حوزه گردشگری داشته باشیم.

در ادامه مرضیه افخم در پاسخ به گلایه یکی از روسای انجمنهای دوستی که عنوان کرد چرا در این مراسم هیچ برنامه ای ارائه نشده است، گفت: این جلسه اولین جلسه آشنایی است من نخواستم با پیشنهاد و طرح وارد این برنامه شوم فکر می کنم اگر در ابتدای صحبت دستورالعملی را می دادم توهین به دوستان بود.

وی پیشنهاد کرد: کارگروهی ایجاد شود تا انجمنهای دوستی ایران و سایر کشورها بتوانند در آن پیشنهادات خود را اعلام کنند و نشستهای منطقه ای داشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.