تاريخ انتشار :جمعه 30 آگوست 2019.::. ساعت : 11:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

صنعت گردشگری در گرمی مغان رونق می‌گیرد

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل ، اکبر بهنامجو روز جمعه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی افزود: طراحی برای دریاچه گردشگری گیلارلو از قبل انجام نشده ولی طرح مناسبی برای این مجموعه اجرا شده است.

وی گفت: راه و شهرسازی متولی احداث رینگ دور دریاچه است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

بهنامجو بیان کرد: در زمینه روشنایی نیز با اداره برق مبادله موافقت‌نامه صورت گرفته که عملیات روشنایی منطقه را به اتمام برسانند.

وی افزود: بعد از تامین زیرساخت ها، این مجموعه به بخش خصوصی واگذار و به عنوان قطب گردشگری گرمی مورد استفاده اهالی و مسافران قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات راهسازی در حوزه شهرستان گرمی اظهار داشت: چهار خطه‌کردن جاده گرمی از سمت رضی در حال اجرا می‌باشد و امسال بیش از هشت کیلومتر این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: فاز بعدی اقدامات حوزه راه زیرسازی ورودی شهر گرمی که پنج کیلومتر آن رو به اتمام است.

وی افزود: همچنین جاده گرمی به بیله‌سوار هم مجوزهای اولیه توسط راه و شهرسازی اخذ شده و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری چهار خطه کردن این مسیر آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای سه مجتمع آبرسانی در شهرستان گرمی از تکمیل آن تا ۲ سال آینده خبر داد و اظهار داشت: این سه مجتمع شامل تازه‌کند، موران و بالازاده می‌باشد که برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

او بیان کرد: راه و آب جزو مشکلات اصلی شهرستان گرمی می‌باشد و دولت در چند سال آینده خدمات قابل محسوسی را در این زمینه به مردم این شهرستان ارائه خواهد کرد.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای آبرسانی به این استان گفت: شهرستان گرمی هم سهمیه خوبی از این اعتبار به خود اختصاص داده است.

بهنامجو اظهار داشت: با توجه به اینکه بدنه سد تازه‌کند آماده شده ولی تصفیه‌خانه آبرسانی از این مجموعه به ۱۱۰ روستا در پایین دست آماده نشده و پیگیر هستیم در مصوبات سفر رئیس‌جمهوری قرار بگیرد.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.