تاريخ انتشار :جمعه 5 ژانویه 2018.::. ساعت : 12:06 ق.ظ
فاقدديدگاه

۱۵ هزار تن انواع محصولات سردرختی در پارس آباد برداشت شد

علی اکبر حسنیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های گذشته تلاش بیشتری بر گسترش سطح باغ ها در این شهرستان شده و شرایط مساعد محیطی و خاک حاصلخیز و مشکل ساز نبودن سرمای دیررس بهاره در این شهرستان موجب شده تقاضا برای احداث انواع باغ های میوه در این شهرستان بیشتر شود.
او اظهار کرد: سطح باغ های میوه در این شهرستان ۲ هزار هکتار است و بیشتر محصولات سردرختی هلو ، شلیل ، آلو و سیب می باشد.
وی همچنین سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در این شهرستان را ۵.۳ هکتار ذکر کرد که در آن گوجه گیلاسی ، خیار ، سبزی و فلفل کشت می شود.
او اظهار کرد: میزان محصولات تولیدی این سطح از گلخانه ها در این شهرستان سالانه بیش از ۶۰۰ تن می باشد با توجه به نقش موثری که گسترش واحدهای گلخانه ای در رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی جوانان تحصیل کرده دارد این مدیریت تسهیلات بانکی با بهره وام بانکی پایین در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
وی از متقاضیان خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و یا مراکز خدمات تابعه آن تشکیل پرونده دهند تا پس از طی مراحل قانونی حمایت های مالی در قالب تسهیلات کم بهره و همچنین مشاوره های کارشناسی و تخصصی ارائه شود.
حسنیان افزود: در این شهرستان ۲ واحد پرورش صنعتی قارچ خوراکی فعال است که سالانه ۳۰۰ تن قارچ دکمه ای تولید می شود.
وی گفت: فعالیت های خوبی در این شهرستان در توسعه کشت گیاهان دارویی انجام شده از جمله آن می توان به زیر کشت بردن ۱۰ هکتار از انواع گیاهان دارویی همچون به لیمو ، ملیس ، آویشن باغی و نعنا فلفلی اشاره کرد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی

نظرات بسته شده است.